Mercedes-Benz B-Class ED на пазара от 3 ноември с базова цена €39,151

mercedes-benz-b-class-electric-drive-ecartec-munich-2013-ecars-bg

Mercedes-Benz B-Class ED на пазара от 3 ноември с базова цена €39,151

mercedes-benz-b-class-electric-drive-ecartec-munich-2013-ecars-bg
В този блог: B-Class ED е поредният германски електромобил на пазара, но в случая със задвижване от Tesla.

На 3 ноември Mercedes-Benz обяви официално, че стартира продажбите на първия си изцяло електрически модел –  B-Class Electric Drive. С базова цена €39,151 B-Class е с около €5,000 по-скъп от BMW i3 и VW e-Golf

Първоначалните индикации бяха, че B-Class ще струва колкото BMW i3 и в САЩ нещата седят точно така (разликата е само $100), но дългоочакваната цена в Европа е факт и разликата спрямо основните конкуренти е значителна. Една от причините за по-високата базова цена може да е по-голямата батерия – тази на B-Class е с капацитет 28 кВтч плюс допълнителен резерв. За сравнение BMW i3 разполага с 18.8 кВтч използваеми (от общо 22 кВтч), а при e-Golf капацитетът е 24.2 кВтч.

Официално продажбите може и да стартират сега, но доставките на първите бройки се очакват към края на годината. Нещата с B-Class ED изглежда ще вървят идентично на BMW i3, чиито продажби стартираха на 16 ноември 2013, но първите клиенти получиха колите си през декември.

B-Class ED е оборудван със задвижваща система и батерия от Tesla Motors. Мощността е 132 кВ (179 кс) с 340 Нм въртящ момент, а ускорението от 0-60 км/ч става за 3.9 сек и до 100 км/ч за 7.9 сек.

B-Class ED има три режима на шофиране: Economy Plus, Economy и Sport. Пробегът по NEDC е 200 км, но в щатите моделът получи официално 135 км за този показател. В реални условия и нормално шофиране очакваме да прави спокойно колкото BMW i3 – до 170 км.

B-Class Electric Drive обаче има скрит резерв в батерията – ако си го поръчаш с Range Plus опция, с натискане на съответния бутон при следващото зареждане батерията се пълни повече, което осигурява допълнителен пробег.

През 2013 г. видяхме модела за първи път на живо по време на eCarTec Мюнхен, но за наша изненада тази година на изложението нямаше щанд на Mercedes. Тогава служителите на компанията ни казаха, че когато през 2014 г. B-Class ED излезе на пазара ще е наличен във всички държави от ЕС, но впоследствие разбрахме, че както и другите, и Dailmer ще стартира с предлагането на електромобила първо на по-силните пазари.

Кога B-Class ED ще е наличен в България в момента не можем да кажем и ако това се случи през 2015 г. по-скоро ще се изненадаме.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (18)

  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Петър Стойчев Reply

    Това за мен са коли за отбиване на номера…

    Не може компании със стотици милиони на разположение за развойна дейност като БМВ и Мерцедес да правят коли със 180 км пробег.. а словенците да минават 730 км с една преправена кола..
    Просто на концерните тези автомобили не са им изгодни.. много по-малко неща за чупене.. много по-малко пари за сервиз в перспектива…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    Словенците супер са го докарали маздето определено, а това с много по-малко неща за чупене и съответно сервиз наистина ще промени много нещата.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *