Mercedes-Benz Ener-G-Force – супер причина да харесаме G-Клас
За качване в бъдещия G-Клас май ще трябва стълбичка…
Ако сега си пусне човек Metal Heart на Accept, може да си представи какво са били за Удо Диркшнайдер и сие стартовите “It’s 1999…” през 85-та. Вероятно като за нас сега погледът на Mercedes-Benz към 2025. Тази година очевидно е някаква отправна точка в момента за автомобилния гигант след като с нея първо беше свързан водородния концепт F125, а сега и несравнимо по-привлекателната от настоящия вариант идея за G-клас всъдеход на бъдещето. Разликата е толкова голяма, а идеята пасва истински на предназначението. Стига да не загуби голяма част от “концептуалността” си, докато дойде време за сглобяване…
Тази 2025-та е след само 12-13 години, но с поглед в бъдещето Mercedes-Benz още сега представя задвижвана с горивни клетки расова офроуд машина с енергичното име Ener-G-Force, базирана на концепцията за бъдеща полицейска кола. С тази идея компанията ще се представи на Los Angeles Design Challenge, с очевиден акцент към очакваните “зелени” характеристики и офроуд способности на полицейските коли през 2025 г.
Всъщност, прототипът на снимките е цивилният вариант на полицейската версия, разработен от Mercedes-Benz Advanced Design Studio в Карлсбад, Калифорния (хм, доста баварски звучи). И както “Highway Patrol Vehicle 2025” концепцията, тази форма на цивилния Ener-G-Force е посветена на вездесъщия, доста полупярен и у нас, G-Клас.
Как работи
На покрива си Ener-G-Force има резервоари за вода, която постъпва към устройство наречено “hydro-tech converter”, където естествени и възобновяеми ресурси биват преобразувани до водород за работата на горивните клетки. Електричеството, генерирано при този процес, се съхранява в модули, разположени под страничните панели, където може да се монтират и заменяеми батерии. И нали е кола на бъдещето, ето нещо интересно – промяната в цвета на излъчваната от панелите светлина отразява количеството заряд в енергийните модули. Интересно дали всички ще виждат това?!?
Като се има предвид задвижването с водород, ясно е, че Ener-G-Force не отделя в атмосферата нещо друго, освен вода. С така разработената система Mercedes-Benz предвижда пробег от около 800 км, което е доста добро постижение за такъв клас превозно средство, предвид невероятната жажда на сегашните модели от този тип. Задвижването става с монтирани във всяко колело мотори, чиято мощност се адаптира към съответния терен с помощта на високопроизводителна електроника. Последното, което знаем отсега, е, че Eneg-G-Force е оборудван с “Terra-Scan” 360-градусов топографски скенер, монтиран също на покрива, който постоянно сканира околността и използва постъпващите данни за настройване на различни параметри на окачването за възможно най-добро сцепление по различните повърхности, не само офроуд. Хм, това е доста интересно и ако сега има неща от типа на Distronic, в бъдеще очевидно системите за сканиране ще еволюират значително.
{becssg}ev9/ener-g-force{/becssg}
В заключение, няма как да не оприличим Ener-G-Force на машината на някой герой от фантастичните филми, но най-важното е, че най-после имаме причина да намерим не едно, а много интересни неща в G-Клас. Очевидно е, че и сега тази машина е култ за мнозина, но външният й вид е отчайващо потискащ и ако трябва да си сложим плакат на G-Клас в офиса, няма да изберем някоя сегашна AMG версия с всичките й супер атрибути, а някоя от снимките в галерията отгоре. Вие?
{youtube}s7sSMzwx5dw{/youtube}
[От: Green Car Congress]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply