Mercedes-Benz EQV е премиум електро миниван с адекватен пробег и бързо зареждане
След eVito и eSprinter, идва и нов електрически Mercedes-Benz EQV, който ще бъде показан на автосалона във Франкфурт през септември, преди предлагането да стартира от есента.
EQV беше представен като концепция на женевския автосалон през март тази година и техническите данни остават до голяма степен като обявените тогава:
- Електромотор: 150 кВт
- Батерия: 100 кВтч (90 кВтч използваеми)
- Пробег: 405 км според компанията (все още няма официален WLTP показател)
- Разход: 27 кВтч/100 км (според компанията)
- DC зареждане: 110 кВт
- DC време за зареждане 10-80% – под 45 минути.
Посочените на този етап данни за пробега и разхода не изглеждат възможни при обявения от Mercedes капацитет на батерията. Трябва да изчакаме окончателните или да видим реален тест, но при разход 27 кВтч/100 км и 90 кВтч използваем капацитет пробегът би бил по-скоро в рамките на 330 км. Пробег от 400 км ще е възможен с по-икономично шофиране и разход до около 22 на 100, което от нашия опит с електромобилите, при желание е постижимо, стига да не се излиза твърде много от комфортната зона на шофиране.
110 кВт DC зарежда звучи доста прилично за сегашните стандарти и ще е актуално доста време, като на този етап няма информация до колко процента от зареждането мощността е максимална (110 кВт). С обявените от Mercedes до около 45 мин сметката показва, че за това време ще заредиш за около 220-230 км пробег. По-просто казано, за половин час имаш като за 150 км пробег или по другия популярен начин на изразяване – зареждане с 300 км в час.
При EQV има и промяна в мястото на зарядния порт в сравнение с eVito и eSprinter. Инженерите на Mercedes са решили да го вградят отляво в предната броня на EQV, вероятно защото разположеният зад шофьорската врата на eVito порт за зареждане е предпоставка кабелът да блокира вратата. Това изглежда малко ниско и предстои да разберем дали това ще предизвиква някакъв дискомфорт.
При EQV рекуперирането е решено с (поне за екипа на eCars) така удобните лопатки зад волана. С тях с променя степента на рекупериране. В D-Auto режим, EQV използва данни от навигацията, пътните знаци и информация от Intelligent Safety Assistants (радар и камера) за да настройва автоматично степента на рекуперация с цел максимално ефективно шофиране. При сравнително високия обявен разход такива оптимизации са важни тъй като всеки процент спестена енергия удължава пробега.
Външно Mercedes подхожда според нас малко консервативно запазвайки вида на радиаторната решетка, въпреки че EQV в този елемент е интегрирана LED лента, за да го отличава от останалите сходни ванове на марката и е типичен за EQ серията акцент. Колелата на EQV също са различни от тези на другите V-Class модели със специален EQ дизайн и диаметър 18″.
В интериора разликите също са малки, като например декоративни шефове на седалките в златисто розово. С монтираната под пода батерия вътрешният обем остава непроменен и като цяло EQV е много подходящ за премиум хотелски трансфери, но може да монтират и цели седалки за 7 или 8 пътника.
Цената на Mercedes-Benz EQV все още не е обявена, като това може да стане на автосалона във Франкфурт през септември.
Това, което малко ни изненадва в този клас, е защо Renault, например, която е лидер по електромобилни продажби от години, все още не предлага подобни возила. Наистина, беше показана концепция на електрически Trafic, но няма производствен модел нито ясни индикации кога ще има такъв.
Leave a Reply