Mercedes-Benz слага хикс на водородните коли

mercede-benz-f-cell

Mercedes-Benz слага хикс на водородните коли

mercede-benz-f-cell

В този блог: Горивните клетки изпадат от стратегията на Mercedes-Benz.

Малко след като влезе в съдружие с Toyota и BMW за $10 милиарда, които да се използват за разработка на горивни клетки и свързани технологии, Mercedes-Benz сменя посоката…

По време на автомобилна конференция в Щутгарт на 27 март, ИД на Mercedes Дитер Цетше е обявил, че горивните клетки вече няма да са част от дългосрочния фокус на компанията. Невероятно, но факт – само за половин година такъв обрат.

Според Цетше, предимствата, което технологиите с горивни клетки преди няколко години са имали (или обещавали) пред батериите – повече пробег и по-бързо зареждане – започват да се губят. По думите му, “цените на батериите падат много бързо, докато производството на водород остава много скъпо”.

Засега компанията няма да спира плана за производството на водородния GLC SUV, което трябва да започне до началото на 2018 г., но моделът е насочен най-вече към оператори на автопаркове, които се очаква да имат свои станции за зареждане с водород. Цетше допълва, че горивните клетки си остават “интересно решение”, но няма да са търговски конкурентни докато цената на водорода не падне заради широкото разпространение на възобновяемите енергийни източници.

Има един човек, който ще се съгласи изцяло с новата стратегия на Mercedes-Benz и това е Елон Мъск, който обича да нарича горивните клетки fool cells вместо fuel cells и обяснява технологията така:

“Водородът е механизъм за съхранение на енергия. Не е източник на енергия и трябва да го вземеш отнякъде. Ако го получаваш от вода, електролизата е изключително неефективна като енергиен процес. Ако вземеш един соларен панел и използваш енергията от него просто за да зареждаш батерия директно (DC) – в сравнение с това да се опитваш да разделяш водата, да извличаш водород, да отстраняваш кислорода и да компресираш водорода до супер високо налягане и след това да го слагаш в кола, за да храни горивни клетки – това е половината от ефективността на соларния панел. Идиотско е. Защото ти е да правиш това? Няма никакъв смисъл.”

Изглежда Дитер Цетше вече мисли по сходен начин и компанията му минава към други приоритети – тази седмица Mercedes обяви, че инвестира $10 милиарда, за да ускори разработката на десет електро модела, така че да ги пусне на пазара до 2022 г. вместо до 2025 г.

Гледай ти!


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *