Първи доставки на електрическия MG ZS в Англия
Много хора вече искат да карат електромобил и когато на пазара се появи по-евтин като MG ZS EV, интересът логично се повишава.
Да започнем с това, че MG ZS EV е с малко по-евтин и от масовия Renault ZOE. Базовата цена на ZS EV в Англия е £24,995. Но пак там, базовата цена на същата кола с бензинов двигател е £12,495. Това показва колко път има да се извърви още докато цените на електромобилите станат конкурентни на тези на ДВГ колите.
Не е тема на разговор в този материал и е ясно, че нещо разработвано с десетилетия и продавано в милиони бройки ще е по-евтино. С времето производството на електромобили ще се увеличава и цените ще спадат.
Да продължим с MG ZS EV и неговите технически данни:
- Батерия – 44.5 кВтч (течно охлаждане, клетки от CATL)
- Пробег – 262 км (WLTP)
- Електромотор – 105 кВт (143 кс) 353 Нм
- Ускорение 0-100 км/ч – около 9 секунди
- AC зареждане 0-100% – около 7 часа от 7.4 кВт бордово зарядно
- DC зареждане 0-80% – 43 минути (макс. мощност 60 кВт)
В рамките на 60 дни са поръчани над 2,000 от този по-достъпен електромобил и първата доставка на Острова вече е факт.
Но както се вижда от видео прегледа на Бьорн Ниланд по-долу, MG EV е наличен и с ляв волан и вероятно скоро ще се предлага и в други държави.
Ако следиш клиповете на Бьорн може да научиш много за електромобилите. Човекът явно вече посвещава цялото си време на тестовете на електромобили и е източник на много полезна информация.
Това, че на пазара вече има доста добри електромобили, обаче, на моменти започва леко да изкривява неговите видео прегледи. В случая с MG ZS EV, Бьорн нееднократно прави гримаси при липсата на някоя и друга екстра, заради по-ниската мощност или позамислящата се навигационна система.
Същите нотки имаше и във видео прегледа му за новия Renault ZOE и това показва колко бързо свикваме с по-добрите неща (повечето екстри и мощност). Автомобилите като цяло и електромобилите, обаче, все още и най-вероятно за дълго време занапред, ще се предлагат на нива. Не е трудно да се досетиш, че е предизвикателство да предложиш по-евтин електромобил, пък да е мощен и оборудван като по-скъпите. Малко наивно е да се реагира така във видео преглеги и да се смята за недостатък липсата на определена функция, която едва ли не се е превърнала в норма при други марки и модели. Нормата си има цена.
По-важното е, че вече започват да се появяват нови модели сносни електромобили на цени започващи с 2, което се случва сравнително бързо в изминалите няколко по-интензивни години на развитие на електрическата мобилност.
Един възможен следващ ход в тази посока би бил загатнатото обещание от Renault концерна, че електрическият K-ZE, който излиза в Китай на цена около €8,000, може да дойде и в Европа. Няма да е толкова евтин, но обещават да е на много прилична цена. Няма да се учудим, ако е с емблема Dacia. Предстои да разберем.
{youtube}C964VyYvA4g{/youtube}
Comments (9)
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.
Ясно е, че съвсем умишлено производителите режат от екстрите, за да могат да намалят цената. Жалко е, че в Европа го няма това евтино производство като в Китай. Дано има някакъв пробив с нови материали при батериите, защото това което четох за недостига на различните метали, които в момента се използват и още по-зле, че находищата са само в няколко държави и това ще е голям проблем за драстично намаляване на цените на батериите.