Електро коалиция – някои успяват да се обединят

zariadna infrastruktura elektromobili

Електро коалиция – някои успяват да се обединят

zariadna infrastruktura elektromobili

В този блог: Яростни противници в битката за клиента, Toyota, Nissan, Honda и Mitsubishi намериха начин да се обединят за съвместно изграждане на зарядна инфраструктура за електромобили.

Автомобилният свят, продажбите и въобще всичко се променя коренно. С електромобилите за автопроизводителите се отварят много нови възможности и затова такива немислими в миналото сдружения сега въобще не ни учудват. Като ще имат възможност да добавят към приходите си защо да не го направят – хем да ни продават превозни средства, хем енергия да ги зареждаме. Ето ги японците, правят точно това – разбират нуждата от разгръщане на зарядната инфраструктура за електромобили и че това ще е от полза за всички…

Интересното е, че сега в Япония има около 1,700 (!!!) бързи зарядни и около 3,000 стандартни, но там смятат това за недостатъчно. В резултат, големите автопроизводители, с известна финансова помощ от правителството, искат бързо да увеличат броя на зарядните станции на острова. Естествено, това ще стане заедно с компании, които вече предлагат зарядни услуги – авто концерните така или инак вече са инвестирали в такива…

“Известната” подкрепа на правителството се изразява в заделени около един милиард долара за изграждане на зарядна инфраструктура и това е само за фискалната 2013 г. Сега всички японски префектури преценяват как да използват най-ефективно средствата, които ще им бъдат отпуснати, докато авто компаниите избират подходящи места за своите зарядни станции.

Това, което ни прави най-силно впечатление е общото им разбиране, че зарядната инфраструктура за електромобили има голяма стойност за обществото. И понеже субсидиите се предоставят за кратък период от време, процесът ще трябва да се развива много бързо. Нямаме никакви съмнения, че ще го направят – печеливша ситуация за всички е!

Но като имат 1,700 бързи зарядни как може да ги смятат за малко? В България имаме нула, например? Очевидно пътната мрежа, броят на колите и дългите пътувания го налагат – с бързи зарядни пътуването по магистрала на разстояния 300-400 км става с 1-2 бързи зареждания за по двайсетина минути всяко. Има какво да се подобри, но все пак не е никак зле.

За нас нещата може би са малко по-лесни – дето се вика единствената ни магистрала е някакви си 360 км дълга. Все пак трябва бързо да се раздействаме, защото от електромобилите има голяма икономическа изгода за бизнеса и за всеки от нас, разбира се. И за изчистване на въздуха, който дишаме, са идеални. Нещата просто си плачат за сътрудничества в сферата – от тях всички в България ще спечелим!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *