MotoCzysz: (без)пределни скорости на ток

Супербайкът на MotoCzysz е с най-аеродинамичната форма въобще, осигуряваща скорости и усещания не за всеки

MotoCzysz: (без)пределни скорости на ток

Супербайкът на MotoCzysz е с най-аеродинамичната форма въобще, осигуряваща скорости и усещания не за всеки

Вероятно всички сме гледали реклами на Carlsberg – ‘вероятно най-добрата бира на света‘. Без да го заявяват нагло, хорицата от марката насочват мислите ни в посока към призовото място в бирения сектор. Нещо подобно се случва и с един електрически супер-мотоциклет, за който се казва, че е ‘вероятно най-аеродинамичният от всички модели, представяни до момента’. Подразбира се, някак от само себе си, че голяма група от много умни хора е направила световно проучване и данните, които ни предоставят – и това конкретно твърдение – са вече проверени, и съмнение не се допуска. Естествено, така ще кажат и дизайнерите на някой конкурент (Roskva, например, който ще ви представим скоро), но така се налага продукт и се търси аудитория; после идват проверките и доказателствата – в полза на един или друг. Така или иначе, сега ще разгледаме в резюме MotoCzysz – най-аеродинамичния електрически мотор. 

Моделът на MotoCzysz (изглежда сложно за изговаряне, но звучи като ‘МотоКзис’) – E1pС 2012 е проектиран с дизайн, специално осигуряващ оптимална аеродинамика, предвидена за скорости от 150 км/ч и повече. С корпус, който имитира F1, E1pС 2012 е снабден с множество спойлери и ‘крила’; максимално покриване на части и детайли, за да се постигне по-малко съпротивление на вятъра, а това, което се крие отдолу не прави изключение, за осигуряване на максимална скорост и типичното безшумно ‘порене’ на въздуха!

Неговият електромотор развива 200 к.с. / 220Нм, а този ‘звяр’ вдига адреналина сериозно, ‘флиртувайки’ със скорост от 250 км/ч. Шасито от въглеродни влакна компенсира теглото на 14кВч Dow Kokam литиево-полимерна батерия, с която е оборудван електрическият супербайк.

Това е финалният вид на прототипа - спойлери и капаци покриват електромотора и батерията и осигуряват минимално съпротивление на въздуха - така се постига скорост от 250 км/ч

Спирането е ‘поверено’ на два 320мм плаващи диска и четири бутални апаратчета отпред, а в задната част – 220мм двойно-бутални челюсти. Спира ‘зверски’, това е ясно! И нужно…

Очакваме с нетърпение да го видим като производствен продукт, след като в общи линии узнахме неговото CV...

От: [Michael Czysz] [elektromobili.bg] [eCars.bg]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *