Надпис: Общинска зарядна станция за електромобили
Общински бензиностанции – няма такова нещо. Нямаме и бензиностанции пред общините (възможни са изключения). Зарядни станции за електромобили обаче – общински – вече имаме. Първата беше монтирана от А1 Еко и община Исперих в центъра на града през 2011 г., после се появиха в Девин и в Добрич, а сега сме пред откриване на нова и в Бургас…
На тази в Бургас освен електромобили ще могат да се зареждат и електро колела и мобилни устройства. Супер, само че ни трябват много повече такива станции. Защото оборудването на общински места с устройства за зареждане на електромобили е нещо, което в много държави вече се превръща в тенденция. Имаме възможност не само да не изоставаме, а и да наваксаме бързо.
По общините вече започват да се появяват проекти включващи понятието електрическа мобилност. Те ще включват най-вече изграждане на зарядна инфраструктура, но също и закупуване на електромобили, инфо кампании за обществеността или доставяне на “чист” ток (от ВЕИ).
В България, освен да наваксаме имаме и друга уникална възможност – да се поучим от опита на вече миналите през детските години на зарядната инфраструктура. Има още много неща да се напасват, но вече са установени много недоразумения и са изчистени много грешки – практично е да се възползваме от опита на други държави.
Общинската зарядна инфраструктура вероятно ще се превърне дори в понятие в България. Ако не друго заради желанието на още и още общини да са в крак с новите технологии. Така нещата се навързват, регионалните пътувания с електромобили ще стават все по-удобни, а за туризма – там направо предстои бум.
Ето няколко важни елемента за планиране на (общинска) зарядна инфраструктура:
- Познаване на популярните маршрути и модели на трафика;
- Определяне на подходящи места за монтаж на зарядни устройства на база горните параметри;
- Монтиране на подходящи зарядни устройства на различните обекти;
- Зарядните устройства да са оборудвани с Тип 2 специализиран контакт
- Гарантиране на безопасност на пешеходци и употреба от потребители;
- Планиране на електрозахранване с резерв, така че да е възможно лесно добавяне на повече у-ва;
- Избиране на работещи модели за таксуване.
Тези препоръки са общи (зад тях седи много конкретика), но са сентенция на опита ни от последните 4-5 години. Вече имаме реализирани проекти в страната и сме в процес на разработване на нови чрез Регионален Е-клъстер, в който участваме.
Електрическата мобилност в България започва да се развива много по-осезаемо от 2015 г. и това ще си проличи в рамките на следващите шест месеца. Надпис: Общинска зарядна станция за електромобили ще започне да се вижда на повече места. И не само Общинска.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂
Добви още една много важна точка.
– обществен шуко контакт в общия случай е смешно да се нарича “зарядна станция”. Важно е общинските администрации да го разберат това.
– крайно време е новите а и вече съществуващите да почнат да се оборудват с type 1/2 контакти, за да не си мъкне човек управляващия модул..!
Приема се, добавям 🙂