Кои електромобили са най-социално одумвани?
Интересно как ли ще изглежда тази “класация” само след няколко години?!?
Защото сега е все още постничко откъм разнообразие, но за щастие не и откъм активност. В края на 2012-та решихме да хвърлим поглед към “социалните” страници, посветени на различни електромобили, електромобилни марки или цели нови е-мобилни направления. Ето какво показват “броячите”…
След като бяхме изловени в издънка , под формата на пропуск да отчетем огромния брой Google+ почитатели на Tesla Motors, само можем да благодарим на Миро Данков, че ни светна по въпроса и това е причина да направим две класации, за Facebook и за Google+, като не пропуснем и добрите стари форуми. Интересно е да наблюдаваме как някои автопроизводители са (много) по-активни от други в онлайн социалните мрежи, която активност ни се струва, че има не малко значение за нас, хората от другата страна – потребителите. И преди да започнем, понеже най-вероятно ще има за добавяне, ако решите да добавите нещо чрез, може да го направите в коментарите отдолу или с тема във форума.
В карето Електромобили във Facebook в дясната колона на eCars.bg “участниците” са подредени по азбучен ред, но тук даваме тежест първо на количеството. По този показател вече си имаме топ 3, с който започваме сега (засичане около Коледа 2012):
1. BMW i – с размазващо предимство, наближаващо 1,1 млн. харесвания още преди да ги пипнем, електромобилите на BMW са едноличен Facebook лидер;
2. Chevrolet Volt – с едни гърди пред основния си съперник отдолу, Volt харесват повече от 193,000;
2. Nissan LEAF – групата на най-масовия (засега) в света съвременен електромобил се нарежда на второ място с близо 190,000 харесвания;
3. Tesla Motors – като бебе по възраст в сравнение с гигантите отгоре, Tesla вече е сред първите и в момента заема третото място с малко под 145,000.
Всичките тез страници си приличат по активността на своите създатели и често споделят един общ “признак” (заедно с други, които ще изброим след малко) – дразненето (не в лош смисъл, разбира се ). Всъщност това е най-типично за страницата на BMW i, на която често могат да се видят потребителски призиви от типа “Stop teasing, start selling!” Мда, в един момент като че ли постоянното пускане на вдъхновяващи снимки (особено преди уикенда) придружени с покана да сложим свое мото отдолу, вече се поизтърква. Точно в този тип “покани” си приличат повечето фейсбук страници от горния и следващия списък, но както се вижда желаещи да натискат бутона Like и да казват своето мнение, далеч не липсват.
Натам в нашата Facebook електромобилна класация следват:
Fisker Automotive – като първенец сред втората група наскоро Fisker мина 50,000;
Ford Electric Vehicles – малко по-назад е Ford с близо 43,000;
Opel Ampera – това може и да е още по-странно, но засега Ampera разполага с актив от също малко под 19,000;
Renault Z.E. – колкото и да е странно е на трето място с далеч “по-крехките” няма и 19,000.
Една от жертвите на развиващата се по-бавно от очакванията електрическа мобилност е американският производител на батерии A123, чиито енергийни модули намериха място в първия модел на Fisker – електромобилът с удължен пробег Karma. Наскоро A123 беше спечелена на търг от китайската Wanxiang, а заради кризата в A123 от няколко месеца Fisker не произвежда Karma във финландския завод Valmet. Точно заради това европейско производство американското енергийно министерство спря кранчето на заема за Fisker Automotive, което остави компанията без така нужния й остатък от четвърт милион долара. Когато Tesla обяви отваряне на европейски дистрибутивен център, в който ще се (до)сглобява Model S си надявахме на Евро сертификат, но колкото й да иска продава своя електромобил на цени подобни на тези в САЩ, Tesla очевидно няма да рискува и да повтори грешката на Fisker.
Ford като че ли беше много по-активна във Facebook през 2011, когато дори направи кампания, за да разбере как искаме да звучи електрическият Focus, но с последна активност от 2 декември 2012 сега там е малко “пусто”.
Facebook страницата на Renault Z.E. пък добавихме наскоро, макар и малко изненадани от не особено големия брой почитатели. Французите го карат малко “по съвместимост” използвайки страницата и на френски, и на английски. Така или иначе там сега коментарите се въртят най-вече около Twizy и Fluence, но с навлизането на малко позакъснелия ZOE (вече герой във филм), електро обществото на Renault вероятно ще живне доста.
Google+
Мда, пропусканият досега от нас Google+… Но пък, ето, вече ще следим и това направление, в което в стил BMW i страницата във Facebook, тотален лидер е… Fisker Automotive. Да, “тенденцията” е повече от ясна – слаби в едното, силни в другото. И ако не друго, сега разбирате кой накъде се е ориентирал…
1. Fisker Automotive – Какво ще кажете за над 950,000 плюса? Това е много, да му се не види. Милион винаги си е силна дума, така че първото място е абсолютно заслужено за Fisker;
2. Tesla Motors – както върви, Tesla скоро ще си има 750,000 Google плюса, по което може да е на второ място, но ето нещо по-интересно – Tesla има почти 700,000 в Google+ кръгове (при няма и 4,000 за Fisker). Упс!;
3. BMW i – С малко над 5,000 плюсчета, BMW i очевидно е с двата крака във Facebook. Но с времето (о, да, този i3 да вземат най-после да го пуснат) плюсчетата може да се увеличат.
Има и още, ще добавяме, но не е нужно много време, за да разбере човек, че компаниите в общи линии дублират това, което пускат в своите Facebook и Google+ страници. Затова, да минем “от нашата страна”.
Форуми
О, дали не трябваше те да са най-отпред? Те, най-големите засега като че ли са най-вече американски…
Electriclub – да, като има нашенски форум, създаден преди този на eCars.bg, няма как да не започнем с него. Името говори достатъчно…
MyNissanLeaf – не знаем как вървят нещата в японския нет, но иначе това вероятно е най-голямото онлайн LEAF общество. Цяла LEAF енциклопедия си е това, ако питате нас!
TeslaMotorsClub – логото на този форум е почти като това на самия сайт на Tesla Motors, но той си е потребителски, а компанията си има свой. Това е мястото, ако търсите каквото и да било за Tesla Roadster или Model S.
Chevrolet Volt – Обществото на Volt ентусиастите е голямо и gm-volt.com определено е водещия Volt форум.
Форумите, естествено, са си друго нещо – много повече полезно съдържание, много повече помагащи в трудни моменти теми и коментари, пък и се “контролират” от потребителите. Там ние поръчваме музиката.
А, като стана дума за музика, не че нещо, ама нали е Коледа, та за малко ще оставим писането (е, ще хвърляме по едно око на сайта ), пък ако имате добавки, ще ги включим където им е мястото сред горните редове. До скоро
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че е полезно, ефективно, практично и качествено.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply