NIO изгради мрежа от осем станции за подмяна на батерии в Китай (видео)

nio-sistema-podmqna-baterii

NIO изгради мрежа от осем станции за подмяна на батерии в Китай (видео)

nio-sistema-podmqna-baterii

В този блог: С подмяната на батерии по път NIO свежда времето за сдобиване с енергия до минимум.

Една от новите китайски електромобилни компании – NIO – изгради първи станциии в новата си мрежа за подмяна на батерии.

На магистрала Г2 между Пекин и Шанхай са изградени осем станции, по маршрут с дължина над 1100 километра.

Според компанията, във всяка от станциите ще може да се подменя изтощена със заредена батерия на NIO електромобил в рамките на три минути. Освен изградените осем станции, на карта публикувана от NIO се виждат още 14 планирани станции между Пекин и Шенжен.

Първите осем станции са разположени на сравнително равни разстояния една от друга по маршрут с обща дължина 1180 км между Пекин и Шанхай. За разлика от тези на фалиралата преди години Better Place, която беше пионерът в технологията, станциите на NIO са малки, като заемат само три парко места.

Естествено, самата подмяна на батериите е автоматизирана – при паркиране на електромобила в станцията роботизирана система изважда изтощената батерия от колата и поставя заредена на нейно място. Засега системата обслужва само NIO ES8.

Освен новите стационарни станции, NIO използва и сервизни возила, които нарича Power Mobile Vehicles. В тях има монтирани батерии, с които може да се зареждат електромобили на пътя. Нещо като е-пътна помощ.

Този нов опит за изграждане на мрежа за подмяна на батерии далеч не изглежда шумен и скъп като първия. Често се случва така, че след като някоя компания не успее с дадена технология по-късно идват други, които намират правилния начин. Изглежда случаят с NIO е такъв, като все пак предстои да видим как мрежата и услугата ще се развиват.

{youtube}rmTePwW5HOQ{/youtube}

Новата техника е компактна и супер оптимизирана. Малък робот на колела като в логистиката или авто заводите изпълнява функцията по подмяна на батерията, без нужда от канали и сложни роботизирани и обемни системи. Повдига инересна тема за блог и коментиране – ОК ли си с това да нямаш “твоя” батерия, а всички да са в потока и заменяеми между колите? Ще го разпишем отделно.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *