Софтуерен ъпдейт за управлението на батерията на Nissan LEAF 2
В този блог: Нова версия на софтуера за Nissan LEAF 40 кВтч.
След като излезе на пазара и беше установено, че настоящият LEAF модел има ограничение при последователни DC зареждания, се заформи Rapidgate аферка, заради липсата на термално управление на батерията.
Много бързо в съвремието това се превърна в нещо като табу – вече не е приемливо батерията на електромобил да няма термално управление, което да спомага за по-добрата употреба в различни ситуации.
Преди години отне доста време на Nissan да предприеме действия по проблема с по-бързо от нормалното деградиращите в горещия климат на Аризона батерии на LEAF 1. Това се повтаря като забавяне с настоящия LEAF 2 проблем, но вече има решение.
Според колегите от electrive, Nissan е готова с ъпдейт на софтуера на LEAF електромобили произведени между 8 декември 2017 и 9 май 2018. Излиза, че колите произведени след тази дата вече имат настоящия софтуер.
Компанията твърди, че настоящият LEAF модел има ограничения, които защитават батерията при последователни бързи зареждания в рамките на кратък период от време. Логиката подсказва, че тези ограничения са въведени заради липсата на термално управление.
Решението, което Nissan предлага обаче не е хардуерно и предстои да разберем дали в дългосрочен план с батериите на настоящия LEAF ще има някакви проблеми заради премахване на ограничението. Въпреки това компанията е уверена в решението, защото няма промяна в условията на гаранцията на батерията.
Ето това е разликата между Tesla и старите автопроизводители – във времето и начина за ъпдейт(и) на софтуера.
Leave a Reply