Nissan LEAF 2013 ЕКО режим плюс по-силна регенерация (видео)
Видео за еко промените в последната версия на Nissan LEAF.
Да караш електромобил сега е евтино – 2-3 лв/100 км. Но има хора, които търсят максимума от своите коли. Вече се намират много такива из Nissan LEAF обществото и някои сметки показват, че с икономично шофиране на новия LEAF може да си спестиш допълнително доста пари годишно.
Все повече приятели се обаждат да ни разпитват за електромобили. За да минат на евтино и по-чисто градско придвижване. Чудесно, защо не, с един удар, два заека. Това ни харесва и затова помагаме с информация.
LEAF 2013 е на пазара от около половин година, но сега с едно приятно видео Nissan демонстрира колко лесно работят пестящите енергия режими. Те са два:
- ЕКО режим
- B-режим
ЕКО режимът “смекчава” ускорението и ограничава мощността на климатичната система, с което се постига по-нисък общ разход на енергия. Може да се включва от бутон на волана или скоростния лост в зависимост от модела и е идеален за хората, които искат да спестят допълнително.
B-режим. Когато превключиш със “скоростното топче” на B, се активира т. нар. от Nissan “усилено спиране”. Може да се включва по всяко време в движение и действа като “моторна спирачка”. Особено ефективен е при спускане по извит планински път, както разбрахме от нашия Opel Ampera тест през 2012 г., който разполага с подобна функция.
Въпросното по-силно регенериране се постига просто с отдръпване на крака от педала за ускорение. Още не сме го пробвали с LEAF, но на голям процент отсега предполагаме как ще е, защото точно такава силна регенерация има Renault Kangoo Z.E.
Важно е да се напаснеш към този режим и да го използваш при нужда. Ако искаш да намаляваш по-бавно или да се пуснеш по инерция, като регенерираш по-слабо, B-режимът не е подходящ, защото дори на силен наклон LEAF ще спре много по-бързо от очакваното.
Двата режима са независими, но очевидно пестят много енергия при икономично шофиране. За това съдим от постижението на победителя в ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ Хесус от Испания, който след състезанието сподели за личния си LEAF рекорд от 220 км с едно зареждане при средно 120 км в масовия случай!
В тази връзка, след известното количество тестове в последните две години сега имаме увереност, че ще стигнем с (натоварен) Kangoo Z.E. (от София) до Пловдив. Подготвяме се и скоро ще направим теста с подобрено видео. До скоро!
{youtube}MGOUeLzYykE{/youtube}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply