Nissan LEAF 2013 ЕКО режим плюс по-силна регенерация (видео)

leaf-eco-mode

Nissan LEAF 2013 ЕКО режим плюс по-силна регенерация (видео)

leaf-eco-mode

Видео за еко промените в последната версия на Nissan LEAF.

Да караш електромобил сега е евтино – 2-3 лв/100 км. Но има хора, които търсят максимума от своите коли. Вече се намират много такива из Nissan LEAF обществото и някои сметки показват, че с икономично шофиране на новия LEAF може да си спестиш допълнително доста пари годишно.

Все повече приятели се обаждат да ни разпитват за електромобили. За да минат на евтино и по-чисто градско придвижване. Чудесно, защо не, с един удар, два заека. Това ни харесва и затова помагаме с информация.

LEAF 2013 е на пазара от около половин година, но сега с едно приятно видео Nissan демонстрира колко лесно работят пестящите енергия режими. Те са два:

  • ЕКО режим
  • B-режим

ЕКО режимът “смекчава” ускорението и ограничава мощността на климатичната система, с което се постига по-нисък общ разход на енергия. Може да се включва от бутон на волана или скоростния лост в зависимост от модела и е идеален за хората, които искат да спестят допълнително.

B-режим. Когато превключиш със “скоростното топче” Laughing на B, се активира т. нар. от Nissan “усилено спиране”. Може да се включва по всяко време в движение и действа като “моторна спирачка”. Особено ефективен е при спускане по извит планински път, както разбрахме от нашия Opel Ampera тест през 2012 г., който разполага с подобна функция.

Въпросното по-силно регенериране се постига просто с отдръпване на крака от педала за ускорение. Още не сме го пробвали с LEAF, но на голям процент отсега предполагаме как ще е, защото точно такава силна регенерация има Renault Kangoo Z.E.

Важно е да се напаснеш към този режим и да го използваш при нужда. Ако искаш да намаляваш по-бавно или да се пуснеш по инерция, като регенерираш по-слабо, B-режимът не е подходящ, защото дори на силен наклон LEAF ще спре много по-бързо от очакваното.

Двата режима са независими, но очевидно пестят много енергия при икономично шофиране. За това съдим от постижението на победителя в ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ Хесус от Испания, който след състезанието сподели за личния си LEAF рекорд от 220 км с едно зареждане при средно 120 км в масовия случай!

В тази връзка, след известното количество тестове в последните две години сега имаме увереност, че ще стигнем с (натоварен) Kangoo Z.E. (от София) до Пловдив. Подготвяме се и скоро ще направим теста с подобрено видео. До скоро!

{youtube}MGOUeLzYykE{/youtube}

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *