От 2013 г. гаранцията на Nissan LEAF ще покрива и загуба на капацитет на батерията

nissan_leaf_garancia_zaguba_kapacitet_bateria

От 2013 г. гаранцията на Nissan LEAF ще покрива и загуба на капацитет на батерията

nissan_leaf_garancia_zaguba_kapacitet_bateria

Nissan добавя гаранция за загуба на капацитет на батерията на LEAF – Снимка: Nissan

Nissan е първият производител, който ще предлага частична гаранция за загубата на капацитет на батерията от пролетта на 2013 г.

Като че ли много бързо след включването на {tooltip}Челси Секстън{end-link}Съосновател на Plugin America{end-tooltip} като съветник на Nissan по електрическа мобилност, компанията включи на “потребителска вълна”, защото въпросното изявление е направено в MyNissanLeaf.com форума от самия вицепрезидент на Nissan, Анди Палмър, който потвърждава, че компанията ще предложи обновена Частична гаранция за нови електромобили. Екстра!

Общото негодувание често върши работа. Но в случая май само за тези, дето са надигнали глас, защото новата гаранция за защита от загуба на капацитет в първите пет години или 100,000 км е за… американски клиенти. Това “екстра” отгоре, с други думи, остава само за тях. Определено се надяваме такава да бъде политиката на Nissan и в Европа – все пак се очаква старт на европейско производство на електромобила от пролетта в Англия.

Ако в този период на показателя за заряда в батерията има 9 вместо 12 чертички след пълно зареждане, в рамките на гаранцията Nissan ще ремонтира или заменя батерията с нова или рециклирана, “за възстановяване на капацитета до девет или повече чертички на показателя.” Това звучи малко странно, да възстановяваш до най-малко 9, ако е паднало на 9, но ще се опитаме да съберем повече информация, в опит да изясним допълнително нещата. Иначе, девет чертички означават около 70 процента заряд.

Колкото до въпросното общо негодувание, то дойде от група LEAF собственици от жежката Аризона, чиито коли позагубиха капацитет на батерията още в първата година на употреба. Реакцията на Nissan тогава беше доста мудна и по-скоро трябва да кажем, че като че ли липсваше реакция, с дежурните изявления от типа “проблемът е ограничен до много малък брой коли”

Но включването на Секстън като консултант очевидно дава резултат. Челси е отявлен електромобилен застъпник, който познава в детайли умствените нагласи, възприятията и начините по които трябва да се популяризират електромобилите – като се “набляга на удоволствието” по думите й, не на “раздялата с бензиностанциите”.

И ето го вицепрезидента на Nissan, обяснява в един от най-големите форуми, как компанията има голямо желание да запази и разшири сегашното ниво на разпространение и задоволяване на потребителските нужди с Nissan LEAF, с очаквания новата гаранция да затвърди допълни доверието в електромобила. Ами какво ще правят онези, които вече имат Nissan LEAF, модел 2011 или 2012? И за тях няма грижи – те също ще получат добавката в гаранцията, когато влезе в сила.

С все още непознатите за масовия потребител електромобили това е много важен и бихме казали нужен ход на Nissan. Защото в повечето случаи хората ще казват “Като ще давам толкова пари, искам…”

Остава да разберем как ще бъдат нещата в Европа и да изработим нов блог, когато намерим достатъчно информация по въпроса Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *