Все пак Nissan ще прави и други електромобили – Townpod може да е следващия

Nissan е компанията, повела съвременната надпревара за масови електромобили и в този дух на Tokyo Motor Show у дома японците демонстрират три изцяло електрически концепции: Pivo 3, Esflow и Townpod. Първата е причудливо технологично чудо с футуристична функция за самопаркиране и три седалки, втората супер секси двуврата спортна кола ускоряваща от 0-100 км/ч за под 5 секунди и третата е доста заоблен кросоувър с изключително гъвкав и обемен интериор. В разговор с Брад Берман от PluginCars.com, Марк Пери, директор продуктово планиране на Nissan за Северна Америка е дал да се разбере, че една от трите идеи ще получи зелена светлина за производство и ще стане четвъртият електромобил на компанията. Но коя? Да видим…
По мрежата се ширят разни индикации, че това може да е Pivo, но с отминаването на активния сезон на бирата това ни се струва малко вероятно . Тази концепция е като че ли по-подходяща за ролата на технологична развойна платформа, отколкото за малко градско возило и разходите за производството може да я направят недостъпна за малцината, които още сега искат да минат в следващия век. Е, ако се лиши от недоказаните електромотори в колелата може и да реализира известна печалба, но до голяма степен точно тези мотори правят Pivo толкова специален. Ако Nissan наистина иска да продава триместна градска кола, може би е по-добре да се насочи към линиите на своята Maxim концепция от 2007 г.

Следващата възможност е Esflow. Невероятно произведение на автомобилното изкуство с два мотора, които се грижат за ускоряването и на другата високопроизводителна електрическа кола на компанията Nissan LEAF NISMO RC. А защо задвижващата система на Esflow не беше монтирана в NISMO RC е странно и като че ли логиката се губи. Но колкото и да е красива тази идея и да е кандидат за влизане в производство, не бива да забравяме, че големите авто компании се нуждаят от масов продукт и поредната супер скъпа електрическа спортна кола едва ли би се превърнала в такъв.

И какво остана? Ами, последната от трите идеи – Townpod EV Concept. Показан на миналия автосалон в Париж, този модел работи и като пътнически, и като лекотоварен и е разточителен откъм функционалност с място за петима и доста багаж. Както и колегите, и ние смятаме, че това е по-логичният вариант за масово производство. Защо иначе ще бъде демонстриран отново, години след дебюта си, ако нямаше значителен напредък по развитието му? Предницата е малко странна, но и с Nissan LEAF в началото някои свикнаха трудно. А сега не можеш да ги изкараш отвътре…

Е, знаете вече, че сме си говорили с Renault България по повод продажбите на LEAF в България, но на този етап няма яснота кога електрическата кола ще се появи у нас. Но кажете ни коя от трите идеи, представени тук, според вас ще стигне го поточната линия. Иначе казано, в коя от тях бихте инвестирали несметни количества пари, за да я изкарате на пазара. Кажете ни в коментарите отдолу.
[От: Plugincars]
Leave a Reply