Nissan LEAF година след старта – по-търсен, отколкото предлаган

Nissan LEAF година след старта – по-търсен, отколкото предлаган

Търсенето на електрически коли не е намаляло, въпреки лекия спад на цените на течните горива.

Така виждат нещата в Nissan. От компанията казват, че не отчитат намаляване на интереса към произвеждания в ограничено количество електромобил на компанията, LEAF, чиито продажби започнаха в САЩ миналия декември и в близко бъдеще не очакват промени, въпреки слуховете, че въодушевлението на потребителите към електро колите намалява. До 31-ви октомври, Nissan е продала над 15,000 електрически коли, което дава представа за потребителския интерес към електромобилите…

Благодарение на данните от телематичната система на LEAF, анкети със собственици на колата и директни дискусии с по-ентусиазирани такива, Nissan научава, че компактният LEAF е отговаря на повечето изисквания на своите купувачи.

Брендан Джоунс, директор маркетинг и стратегия за продажби на електромобили в Nissan, представя данни, според които потребителите казват, че електрическата кола, която са купили за второ превозно средство всъщност се използва като първа кола от членовете на семействата им.

“Карат я като основна кола, защото е забавна за каране”, обяснява той, но това, разбира се, нямаше да е така, ако електрическият LEAF осигуряваше твърде малък пробег, за да е удобен за практическа употреба.

Оказва се, че собствениците карат своите електро коли около 50 км дневно, както повечето проучвания в Америка показват на конвенционално ниво. Често обаче повечето хора дори надценяват дневния си пробег и това провокира у тях притеснения от кола, която в студено време изминава до само 105 км.

“‘Притеснението от пробега’ и възможността да закъсаш на пътя с изтощена батерия е преувеличено”, твърди Джоунс.

“Притеснението от пробега вече не съществува“, твърдо заявява той, настоявайки, че истинският проблем е фактът, че хората не познават новата технология. “Тази новост трябва да бъде подкрепена с информация.” И тук можем да отворим скоба, като ви напомним, че точно с това се е заел и нашият екип – със създаване на Национална информационна платформа ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, която ще има точна такава цел и мисия.

Собствениците на Nissan LEAF обикновено правят по три пътувания между зарежданията, което реално не ги поставя в ситуация да зареждат между тези отделни пътувания или да се притесняват, че батерията им ‘ще падне’.

Nissan обаче намалява допълнително последствията от евентуално закъсване край пътя, като предлага на всеки клиент с електро кола безплатна пътна помощ и добавя мобилни бързи зарядни устройства към оборудването на камионите на пътна помощ, за да осигурят малко но достатъчно количество ток на изтощената батерия на LEAF.

Клиентите на Nissan определено проявяват интерес към опционалния порт за бързо зареждане, който позволява зареждане на батерията до 80% от капацитета в рамките на 30 минути на специални бързи зарядни станции. Достатъчно клиенти избират тази $700 (около 1000 лв) опция за бързо зареждане, въпреки че на този етап броят на бързите зарядни станции в все още много малък. Това обаче провокира Nissan да направи бързото зареждане част от по-високото ниво SL пакет, струващ $940 (около 1300 лв), казва Джоунс, а на този етап в САЩ има монтирани 562 бързи зарядни станции.

Nissan продължава да разширява продажбите на LEAF в САЩ, а днес на Green Innovation Forum 2011 си говорихме с приятелите от Renault България, с надежда да разберем кога ще започнат да предлагат LEAF у нас, но такова решение все още не е взето и на този етап няма конкретен срок.

Обемите не са голени, но Джоунс няма никакви притеснения. “Конкуренцията не се отдръпва от пазара на електрически коли”, посочва той. “Конкуренцията сега навлиза в този пазар.” Това демонстрира широко убеждение, че клиентите ще търсят електрически коли, убеден е той.

Един интересен параметър, характеризиращ продажбите на Nissan LEAF е, че изненадващ брой купувачи избират да платят директно колата. Предвижданията на Nissan бяха, че повечето купувачи ще търсят лизинговия вариант за придобиване на електрическата кола, с оглед по-достъпната опция за придобиване и като ‘мярка’ против притесненията относно живота на батерията и потенциалната възможност за скъпата й подмяна в бъдеще.

Все пак обаче се оказва, че повечето клиенти купуват директно или с външно финансиране. Хипотезата на Джоунс по този въпрос е, че вероятно някои електромобилни ентусиасти се притесняват от ‘акции’ от типа на тази на GM в близкото минало с изтеглянето на първата им електрическа кола EV1 и затова искат да придобият собствеността по стандартния начин, осигурявайки си спокойствие.

Днес 40 процента от собствениците на LEAF плащат цялата стойност на колата при покупка или с външно финансиране, но в Nissan очакват, че с навлизане в североизточните щати, където клиентите са по-склонни към покупка на лизинг на луксозни коли, лизинговите сделки за LEAF ще се увеличат..

Не пречи да ни кажете в коментарите отдолу, когато Nissan LEAF излезе на пазара в България, дали ще си го купите директно (на примерна цена от около 55-60 хил. лв) или ще го вземете на лизинг?

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *