Nissan LEAF в римска ТАКСИ версия, с помощник мобилен е-ван
Nissan LEAF е облечен като такси и в Италия. След като вече вози клиенти в Ню Йорк, Лондон, Мексико сити, Киото, Сао Пауло, Лисабон и Амстердам, сега най-продаваният електромобил влиза и в парка на италианската такси компания 3570. Засега това е експеримент с две таксита в Рим, но Nissan вече търси възможности за Флоренция и Милано, а междувременно много други такси компании са проявили интерес…
Проектът за пускане в движение на двете таксите не разчита на обществено финансиране и е плод на съвместната работа между Nissan и Съюза на италианските радио таксита URI. Това е експериментална инициатива част от проекта на съюза – Via col verde.
Двата LEAF електромобила са предоставени от Nissan за едногодишен безплатен тест. В добавка е доставен и NV400 ван преобордуван като мобилна зарядна станция от FCS Mobility. Добра идея – ако шофьор закъса, идват и му дават ток, но не точно по начина, по който сме свикнали :).
В Рим има около 150 зарядни станции, но както и на други места с тях не липсват технически проблеми, а спрелите отпред коли с ауспух са честа гледка. Това, разбира се, би било сериозен проблем за един е-такси шофьор, който се нуждае от бърз заряд на различни места из града.
Всъщност затова са направили и мобилното зарядно – заради хората, които не се съобразяват и блокират зарядните места с конвенционалните си коли. От преоборудвания ван, който ще е на разположение денонощно, батерията на LEAF може да се зареди до 80% за 15-20 минути в зависимост от това дали е изтощена или в нея има малко заряд.
Въпросният NV400 ван е нещо като малка електроцентрала – може да захранва с до 3 кВ цели 30 домакинства едновременно в продължение на 30 минути. Съответно него го зареждат в офиса на URI – първата такси компания в Европа, която разполага с фотоволтаична система. От вана могат да се зареждат едновременно и двете таксита, а Enel монтира бърза зарядна станция и на летището, в добавка към предоставената от Nissan.
На този етап много от такси шофьорите са скептични, заради пробега до около 150 км, защото реално такситата въртят по над 200 км. Но това е експеримент, който има за цел да демонстрира, че има алтернатива, както и да установи къде са най-подходящите места за монтиране на бързи зарядни станции.
Пожелаваме успех на проекта, както и повече LEAF таксита в други градове, включително български!
От: Omniauto.it
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply