Nissan LEAF с три пъти повече продажби от Chevy Volt през юни
Изцяло електрическият Nissan LEAF, сега е безспорен лидер в продажбите на електромобили от нисък клас.
Nissan са продали 1708 електромобила LEAF през юни. Това го поставя доста по-напред от General Motors, които успяха да реализират продажба на 561 от електромобила с удължен пробег Volt, през същия месец. За първото полугодие, Nissan вече са продали 3875 LEAF, в сравнение с 2745 Volt на Chevrolet.
Това е първата индикация, че Nissan е взел ранна преднина в изключително конкурентна, но все още много слаба надпревара за продажби на електрически коли. Докато продажбите на Volt са се увеличавали постепенно, Nissan LEAFса ‘скочили’ ??с около 50% за всеки от последните няколко месеца.
Продажбите на Nissan LEAFса повече от два пъти по-големи, спрямо тези на Chevy Volt през май – 1,142 спрямо 481 бр. Но продажбите в GM вероятно не растат толкова бързо, колкото при LEAF, защото Volt има все повече доставки за демо-коли при дилърите.
Двете коли работят по много различен начин, но те са предназначени да привличат масовите купувачи, които търсят по-благоприятни за околната среда варианти или начин да се спестят пари от гориво. Volt е с еквивалентен рейтинг на горивна ефективност от 3/100 км, докато работи на чиста електрическа енергия, а LEAF е еквивалентен рейтинг на горивна ефективност 2.7/100 км..
General Motors наскоро намали цената на Volt до около $40,000 (54,800 лв), за да я направи по-конкурентни с Nissan LEAF, който струва $32,780 (44,900 лв). Електрическа кола купувачите могат да кандидатстват за федерален данъчен кредит, които може да донесе на цената с $7,500 (10,275 лв), а за Европа средно около €5,000 (9,750 лв) /5,000 паунда за Великобритания – около 11,000 лв/.
Повечето купувачи на електрически коли са по-загрижени за това, колко време е необходимо за зареждане на колата и колко далеч са в състояние на пътуват с нея, отколкото да имат притеснение относно действителната цена на електромобила, според доклад на консултантите от Accenture.
Изцяло електрическите превозни средства, обикновено са ограничени в степента на пробега и може да отнеме много време презареждането на батерията им..
[От: Green Beat]
Leave a Reply