Nissan работи по слънчево зареждане на електрическия LEAF

Nissan ще зарежда електрическия LEAF със слънчева енергия

Nissan работи по слънчево зареждане на електрическия LEAF

Nissan ще зарежда електрическия LEAF със слънчева енергия

Концепцията за електромобилите е много стара, но в днешно време влезе в полезрението на автопроизводителите след икономическата криза след 2007 г., в комбинация със супер високите цени на горивата (само преди 2 седмици литър А95 у нас струваше 2.34 лв, но този уикенд вече е 2.53 – това е гавра, хора!). Японските авто концерни се оказаха първите вестоносци на новата електромобилна технология и със своя LEAF, Nissan определено води хорото в това направление. Колата има еквивалент на бензинов разход от около 2.3 л/100 км и е много популярна с приличен пробег и атрактивен, отличаващ се външен вид…

Независимо от факта, че не генерират никакви вредни емисии обаче, електромобилите са обект на критични въпроси по отношение на нужното за зареждането им електричество и по-точно, както е в повечето случаи, причината е, че въпросната електроенергия не се произвежда от възобновяеми източници, а чрез обработка на въглища и природен газ. Това като цяло нарушава ‘чистотата’ на електромобилите, защото намаляването на вредните емисии се прехвърля от автопроизводителите към електроцентралите.

Nissan LEAF излезе на пазара в края на миналата година и според компанията, батерията на електромобила задържа 80 процента от първоначалния си капацитет дор след бракуване. Така, ако погледнем към бъдещето, когато голям брой от днешните батерии ще бъдат бракувани, Nissan планира да осигури алтернатива за съхранение на електричество под формата на LEAF батерии. В същия дух, компанията реализира нов прототип на зарядна система в съдружие с 4R Energy Corporation.

Системата съдържа слънчева клетка за зареждане на литиево-йонни батерии с голям капацитет (96 кВтч) всяка от които с размера на един LEAF. В момента прототипът се тества в централата на Nissan в Йокохама, където инсталирани на покрива слънчеви клетки ще зареждат четири литиево-йонни батерии, които ще се използват за зареждане на коли. Системата ще може да генерира и съхранява достатъчно електроенергия за зареждане на 1800 LEAF коли годишно.

Около вятърната и слънчевата енергия вече се вдига много шум, но съхранението на енергия от тези източници винаги е било проблем. С откриването на нови решения за зареждане и складиране от компанията, се очаква проблемът да бъде решен до голяма степен и да се постигне революционен напредък, който да промени начина на зареждане на електромобилите и да ги направи 100% чисти, каквото е технологичното им предназначение.

Компанията е много ентусиазирана по отношение на новите решения за съхранение на енергия и също така планира да ги предлага на крайни потребители и фирми. След ядрения инцидент във Фукушима няма да е изненада, ако компанията успешно материализира плана си заради обществените протести срещу ядрената енергия, които може да доведат до затваряне на атомните електроцентрали.

Трябва обаче да се изчака Nissan да пусне търговска версия на системата и на каква цена ще бъде тя – фактор, който ще определи степента й на възприемане и разпространение. Ако проектът не срещне общественото одобрение, разработването и инсталациите на нови инфраструктури за електрически коли ще продължи да бъде голямото предизвикателство за увеличаване броя на електромобилите.

[От: Boston Media]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *