Nissan смята, че зареждането на електромобил е проблемно за жените?
Да слушаш изказвания идващи от авто индустрията често е забавно. Понякога повече, понякога не толкова. Попадна ни едно скорошно от Иван Еспиноза, който работи като Глобален продуктов стратег в Nissan.
От една страна, Nissan говори за “повече електрификация”, но според Еспиноза тя има “тежък” нюанс. Иван смята, че местоположението на зарядните станции и теглото на кабела за зареждане може да са (прекалено) неудобни за някои дами и това прави електромобилите не толкова привлекателни за тях.
В интервю за Automotive News, на въпроса за уроците, които в Nissan са научили от 10 години продажби на LEAF, Еспиноза отговоря така:
„Едно от нещата е главоболието свързано със зареждането. Колко лесно или сложно е това има голямо значение за клиентите. Не става въпрос само за времето. Говорим за прости неща като местоположение на зарядното устройство и дори теглото на кабела. Имаме много жени собственици на LEAF и в някои случаи технологиите, които използваме днес, не са толкова удобни за тях.”
Тук на сцената излиза метаезикът. А именно, понеже трябва да се продават повече превозни средства с ниски емисии, за да не се плащат глоби – от 1 януари 2020 г. прагът вече е 95 гр CO2/км – автопроизводителите ще трябва да произвеждат повече такива превозни средства.
Хибридите са източник на повече приходи във времето (за ремонти и обслужване) от електромобилите и затова явно трябва да се изнамират начини да бъдат изкарвани по-добри от електричките чрез използване на метаезик. Това е сходно с недвижимите имоти, при които често можеш да видиш обява с параматри от типа на “комуникативно място, светъл, просторен, след ремонт…”, а при оглед да се окажеш на супер неудобно място, в малък забутан апартамент с нескопосано разпределение и нужда от освежаване…
Според Еспиноза, e-Power технологията в хибридите на Nissan е преходен вариант за места, където няма зарядна инфраструктура и клиентите нямат достъп до електромобили. Той смята, че по този начин хората ще се запознаят с това какво е да караш електромобил, без реално да си в истински такъв.
Хм, нещо се объркахме…
Comments (27)
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
От неголемият ми опит в ползването на обществени зарядни станции у нас и в чужбина, считам че наистина има проблем със зареждането на електромобилите. И той не е в теглото на кабелите, а в изключителното многообразие в софтуера и начина на задестване на зарядните устройства. Всеки оператор на електрозарядна мрежа и дори на само едно устройство си е създал собстено приложение, което трябва да си инсталираш на телефона, да се логнеш и да изпълниш различна поредица от стъпки за да активираш, а често и за да деактивираш зарядната станция. Това важи не само за платените, но и за безплатните зареждания. Отделно самите зарядни устройства по различен начин “общуват” с колата. което няколко пъти е довеждало до сериозни бъгове в поведението й.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Да, така е. Единният стандарт е Светият граал във всяка индустрия. Този “credit card mess”, както пееше Шаная Туейн, си е проблем от самото начало. Може да го измислят с единен посредник като застрахователните брокери. А не да носиш едно тесте карти или куп приложения.
По повод неудобството при самото “закачане”, кабелът на едно бързо зарядно е сравним по тегло с маркуча на бензиноколонката. С тази разлика, че не капе и не мирише. Тип 1 накрайниците определено имат склонност да заяждат при изключване от колата, но новите коли в Европа са с Тип 2 и това го няма. Единствено неприятно е да прибираш кабел в лошо време на открито. Неслучайно и бавните зарядни на Тесла са с вграден такъв.
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂
Равенството между половете изисква жените да не се оплакват от неща с които мъжете се справят 🙂