Втори месец с над 40% нови регистрации на електромобили и плъгин хибриди в Норвегия
В този блог: Изцяло електрическите превозни средства и плъгин хибридите продължават да набират огромна популярност в Норвегия.
С темповете, с които се увеличава броят на електромобилите и плъгин хибридите в страната, Норвегия определено е на път да постигне целите си до 2025 в страната да има само превозни средства с нулеви емисии по пътищата.
С няколко нови модела, които идват на пазара през следващата година като Tesla Model 3, Audi Е-tron quattro и Opel Ampera E с по-голям обем, догодина норвежците най-вероятно ще вдигнат летвата още повече.
Норвежците използват умно спечелените от износ на нефт средства и ги инвестират в развитието на електрическата мобилност и резултатите им са впечатляващи. За втори път тази година процентът на нови регистрирани плъгин и изцяло електрически превозни средства е бил над 40% от общия брой регистрации на нови превозни средства в страната.
Въпреки че не бе поставен нов рекорд (предишният беше през юни с малко над 42%) резултатът за този месец е с 43% по-висок от същия период за миналата година. Интересното е, че през август имаше и нов рекорд по продажби (1,025) на внесени от други страни употребявани плъгин хибриди и електромобили.
Изцяло електрическите коли регистрирани миналия месец са били 2,784 или 20% от общия пазарен дял, като в тях влизат и продажбите на употребяваните внесени от други държави и още 104 микробуса.
Останалата бройка от общо 5,393 новорегистрирани плъгин и електрически превозни средства се допълва от 2,609 плъгин хибрида, което представлява увеличение за този сегмент от почти 50% спрямо август 2016.
“Лошата” новина за Норвегия е, че въпреки че беше избрана за първия пазар на Opel Ampera-Е, местните жители все още не са виждали твърде много от тях тъй като GM не дава приоритет на региона заедно с пускането на модела с пробег от почти 400км в Америка. Всъщност, доставките се свиват, въпреки че търсенето на практика продължава да се увеличава.
Ето и една бърза разбивка на на част от продажбите на нови електромобили по модели в Норвегия за миналия месец.
VW e-Golf отново е бил лидер по продажби през миналия месец, но точната бройка все още не е уповестена. Останалите след VW са както следва:
- BMW i3: 390
- Nissan LEAF: 264
- Renault ZOE: 141
- Tesla Model S: 106
- Tesla Model Х: 88
- Opel Ampera E: 61
{youtube}zSjYra7cYqY{/youtube}
Още по темата:
Comments (36)
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.
Те ще си уравновесят производствените мощности.
95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.