Втори месец с над 40% нови регистрации на електромобили и плъгин хибриди в Норвегия

nissan_leaf_charging

Втори месец с над 40% нови регистрации на електромобили и плъгин хибриди в Норвегия

 nissan_leaf_charging

В този блог: Изцяло електрическите превозни средства и плъгин хибридите продължават да набират огромна популярност в Норвегия.

С темповете, с които се увеличава броят на електромобилите и плъгин хибридите в страната, Норвегия определено е на път да постигне целите си до 2025 в страната да има само превозни средства с нулеви емисии по пътищата.

С няколко нови модела, които идват на пазара  през следващата година като Tesla Model 3, Audi Е-tron quattro и Opel Ampera E с по-голям обем, догодина норвежците най-вероятно ще вдигнат летвата още повече.

Норвежците използват умно спечелените от износ на нефт средства и ги инвестират в развитието на електрическата мобилност и резултатите им са впечатляващи. За втори път тази година процентът на нови регистрирани плъгин и изцяло електрически превозни средства е бил над 40% от общия брой регистрации на нови превозни средства в страната.

Въпреки че не бе поставен нов рекорд (предишният беше през юни с малко над 42%) резултатът за този месец е с 43% по-висок от същия период за миналата година. Интересното е, че през август имаше и нов рекорд по продажби (1,025) на внесени от други страни употребявани плъгин хибриди и електромобили.

Изцяло електрическите коли регистрирани миналия месец са били 2,784 или 20% от общия пазарен дял, като в тях влизат и продажбите на употребяваните внесени от други държави и още 104 микробуса. 

Останалата бройка от общо 5,393 новорегистрирани плъгин и електрически превозни средства се допълва от 2,609 плъгин хибрида, което представлява увеличение за този сегмент от почти 50% спрямо август 2016.

“Лошата” новина за Норвегия е, че въпреки че беше избрана за първия пазар на Opel Ampera-Е, местните жители все още не са виждали твърде много от тях тъй като GM не дава приоритет на региона заедно с пускането на модела с пробег от почти 400км в Америка. Всъщност, доставките се свиват, въпреки че търсенето на практика продължава да се увеличава.

Ето и една бърза разбивка на на част от продажбите на нови електромобили по модели в Норвегия за миналия месец.

VW e-Golf отново е бил лидер по продажби през миналия месец, но точната бройка все още не е уповестена. Останалите след VW са както следва:

  • BMW i3: 390
  • Nissan LEAF: 264
  • Renault ZOE: 141
  • Tesla Model S: 106
  • Tesla Model Х: 88
  • Opel Ampera E: 61

{youtube}zSjYra7cYqY{/youtube}

Още по темата:

Share this post

Comments (36)

  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • rrumpe Reply

    Интересно, как се отразява това на производствените мощности на ток на Норвегия? Усеща ли се увеличаването на консумацията от ел. коли и ако да какво правят за да увеличат производството на ток?

    September 5, 2017 at 1:48 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • Bul_gar Reply

    След 4год когато има по-голям на електромобили ще са на 90%.

    September 5, 2017 at 5:59 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • stefcho85 Reply

    По всичко личи, че ако продължават с тези темпове ще си постигнат целите, но е интересно с колко наистина се е увеличило потреблението на ток за последните 2-3 години. Надали с много е нараснало потреблението, но пък от голямо значение е и кой къде и за колко време си зарежда колата и колко често.

    September 5, 2017 at 6:13 pm
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am
  • Bul_gar Reply

    Те ще си уравновесят производствените мощности.
    95% от електроенергията им е водноелектрически централи 31GW.

    September 8, 2017 at 5:07 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *