Нов тип акумулатор за електрическите хибриди
Нанофосфатна литиево-йонна 12V батерия предлага на пазара американският производител и лидер в бранша А123 Systems. Целта на продукта е да се наложи като предпочитан при хибридните електромобили и основните му характеристики са съобразени именно с тях. В сравнение със стандартните оловно-киселинни акумулатори, литиево-йонните поемат по-висок процент заряд по време на работа на автомобила, това намалява натоварването върху генератора на автомобила и двигателя му, което пък води до икономия на гориво.
Вицепрезидентът на отдел “Автомобилни комуникации и маркетинг” в А123 Systems – Джеф Кесън, обяви резултати от тестове при автобуси, според които стандартният акумулатор издържа две, а нанофосфатния – шест години интензивна употреба.
Литиево-йонната батерия е изградена от призматични клетки, които имат плътност на мощността повече от 2400 W / кг и номинално напрежение 3.3 V. Тя е с 60 % по-лека от оловно-киселинната.
Наскоро А123 Systems стартира работа по производствен договор с неназован авто-партньор. Производителят на батерии твърди, че преговори се водят и с още четири автопроизводителя.
Източник: Greencarcongress.com
Leave a Reply