Как да разпознаваш зарядните кабели и кой ще бъде масовият
Зареждането на електромобили още не е стандартизирано на европейско ниво – това очакваме да стане през 2017 г. Но вече се оформя победител в битката за стандарта – най-вероятно масово ще използваме за зареждане IEC 62196-2 или Тип 2 (Type 2 Mode 3) кабел със 7-пина. Този блог е за да те улесним в използването на този кабел…
Електромобилите могат да се зареждат и от обикновен контакт, но това е бавно и не позволява електронна комуникация. Тя е необходима на колите, за да си “говорят” с електро мрежата, както ние говорим помежду си. Затова ще използваме специализиран кабел със съответните куплунги и щепсели, който да позволява едновременно и зареждане с ток, и комуникация между електрониката на колата и зарядната станция.
Защо е нужна зарядна станция
Това е устройство, в което обикновено има електроника осигуряваща безопасно и контролирано постъпване на електрически ток към твоя електромобил. Станциите са различни видове – от малки стенни за гаража или пред офиса, до големи (колкото висок хладилник) работещи с трифазен ток за бързо зареждане.
За да улесни и уеднакви зареждането, в момента се работи по официален стандарт и според предварителните анонси, това ще е въпросният Тип 2.
Какво е IEC 62196-2 Тип 2
Това е 7-пинов стандарт за зареждане на електромобили – кабелите по този стандарт са с два различни щепсела от двата края, а куплунгите (контактите) също са два вида. Не се притеснявай, не е сложно – от долната картинка ще се ориентираш как да използваш кабела (с какъвто най-вероятно ще бъде оборудван твоят електромобил). Забележка: Засега Nissan LEAF, Mitsubishi i-MiEV, KIA Sould EV и други са Тип 1 контакти.
Самият кабел има два удобни за хващане щепсела, които включваш в зарядната станция и съответно в колата. Разликата е в това, че единият е “мъжки” (плосък отпред с отвори), а другият “женски” (с пинове оградени с борд). “Мъжкият” щепсел влиза в куплунга на зарядната станция, а “женският” в този на електромобила.
Втората разлика е, че същите тези кабели могат да са за еднофазно и трифазно зареждане. Това е важно, защото определя скоростта на зареждане. Ето пример за време за зареждане при различните електромобили от 22 кВт AC зарядна станция с Тип 2 контакт. В скоби е мощността на бордовото зарядно устройство на електромобила:
- Renault Kangoo ZE (3 кВт): 6 часа;
- KIA Soul EV (6.6 кВт): 4 часа;
- BMW i3 (7.4 кВт): 3.5 часа;
- Renault ZOE (22 кВт): 1 час.
Засега обществени зарядни станции с Тип 2 7-пинов контакт/кабел в България нямаме имаме само няколко (корекция от септември 2015 г.), което е сериозно изоставане, предвид че в някои европейски страни вече има хиляди.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (45)
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]
Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?
[QUOTE=7more3:1108]Освен model s, някой друг електромобил може ли да използва 22 кВ ( 3-фазен) ток ?[/QUOTE]
Променлив ток мисля само Renault ZOE (бордовото зарядно му е 43 кВ). Иначе повечето могат да се зареждат от 25 кВ и 50 кВ DC зарядни станции (LEAF, e-Up, e-Golf, i3…)
А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко), но доколкото зная има софтуерно ограничение до 18 кВ, което обаче може и да е премахнато вече.
Е откога чакам статия за кабелите. Сега и на мен ми се поизясни. До колкото разбирам обаче, [QUOTE]А Model S може да използва макс. 20 кВ AC, ако има две бордови зарядни по 10 кВ всяко)[/QUOTE]
Т.е. това е ако използваш контакт така ли? А ако използваш Supercharger – 130кв, където електрониката по зареждането не е в колата а в станцията?
Явно когато се боднеш с Менекес-а на станция с “контролер” да го наречеме, вероятно автоматично бордовото зарядно се шунтира и станцията излиза на изводите на батерията и самата тя управлява заряда.
При Tesla 7-пиновият щепсел е идентичен като конфигурация, но с променени качества, защото обикновен Mennekes според Tesla ще се стопи.
Можеш да зареждаш Model S с 20 кВ (ако има две бордови зарядни от по 10кВ), но с малкото стенно зарядно на Tesla, което е 22 кВ.
От контакт: Model S има индустриален (червен) трифазен IEC 60309 адаптер на 16А 400В: 16 х 400 х 1.732 = 11кВ – това е максимума. Засега не предлагат 32А 400В адаптер, с който може да идеш на 20 кВ.
В България някои хора са си направили и кабели с големите черни трифазни щепсели, но с тях на колко зареждат нямам инфо.
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.
[QUOTE=mumojem:1113
От Supercharger станция зареждането стават като токът влиза директно в батерията (елиминира се минаването през бордовото зарядно) и така може да се използва много по-висока мощност.[/QUOTE]
По-високо със 100 kW, и става до 120 kW. Това от тук идва и следната сметка: 380 V x 315 A = 120 kW. И за да не съм голословен [QUOTE]Model S is currently the only EV capable of charging at up to 120 kW[/QUOTE]