Нов по-голям и ярък хедъп дисплей от Texas Instruments

texas-instruments-head-up-display

Нов по-голям и ярък хедъп дисплей от Texas Instruments

texas-instruments-head-up-display

В този блог: Усъвършенствана хедъп дисплей технология от Texas Instruments

В американската технологична компания Texas Instruments работят по нов DLP (разработка на TI) хедъп дисплей за следващото поколение коли. С изнасяне на повече елементи от интерфейса на централните екрани към челното стъкло ще можем да се фокусираме в по-голяма степен върху пътя…

Хедъп технологията, която Texas Instruments разработва, е с по-голямо и ярко изображение и изнася повече информация точно пред погледа на шофьора. DLP чипсетът на TI удвоява визуалното поле и работи с по-ярки светлинни източници като светодиоди и лазери.

Новата система прожектира текущата скорост, настройките на автопилота, аудио информация и данни за телефонен разговор в основата на стъклото, където е лесно видима, без отделяне на погледа от пътя. Информацията с по-висок приоритет, като кои ленти са за направо и кои за завиване, може да се изнася по-високо, за да привлича повече внимание.

Според компанията, зрителното поле е стеснено до 12 градуса, което означава, че при желание по-голяма част от челното стъкло може да бъде покрита с информация.

На този етап от развитието на технологията, вграждането на хедъп дисплей в масови автомобили е сравнително скъпо заради цената от около $1,200 като опция или $2,000 до $3,000 като част от пакет.

Усъвършенствана хедъп система се очаква да има в предстоящия Tesla Model 3, която да замени традиционните уреди в арматурното табло. В Tesla очевидно се работи много по въпроса, за което съдим и от факта, че наскоро компанията нае инженер разработил ново поколение хедъп дисплей за моторджийски каски.

И други автопроизводители работят активно по такива системи, а за тези, които искат да си купят готово решение, това на Texas Instruments ще е добре дошло.

От: Gas2


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (45)

  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • asd Reply

    От 6 години карам с headup и е невероятно улеснение. Проблема е че тази технология е патентована от БМВ и затова сигурно не навлиза масово. Надявам се в бъдеще това да се промени и всички марки да почнат да монтират тази екстра.

    May 25, 2016 at 11:40 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • mumojem Reply

    Хм, нямам идея до каква степен е проблем това, дали могат и други авто марки да го правят имам предвид, но си спомням, че при вноса на 5-6 BMW X5 от тогава новия модел през 2007 ги поръчахме с хедъп дисплей – още тогава имаше… Готина работа.

    May 25, 2016 at 11:47 am
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • Гост Reply

    Глупости, Дженерал Мотърс започват да използват head-up дисплей още пред 1988-а година. След това са Нисан и Тойота, а първият цветен HUD e монтиран на Chevrolet Corvette (C5) през 1998-а

    May 25, 2016 at 5:18 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • mumojem Reply

    Охоо бая отдавна, не съм се ровил по нета за тия неща – благодарско – значи няма грижици 🙂

    May 25, 2016 at 5:21 pm
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am
  • vvb Reply

    Всъщност наистина има патент но той е точно за опрелен вид Headup display. BMW вграждат в предното стъкло отражателен слой който да отразява полязираната светлина на проектора. Виждал съм на други марки но те или ползват допълнителен детайл като отражател или ако ползват предното стъкло си плащат на този който държи патента. Това че преди 30 години е имало такова нещо не значи, че не е патентовано. Всеки може да я ползва тази технологи ако си плати на патенто държача.

    May 26, 2016 at 9:28 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *