Нова Toyota ще конкурира Tesla Model S?

Tozi model e ot minalata godina, no moje bi noviyat fuel cell na Toyoyta shte ima obshto s nego

Нова Toyota ще конкурира Tesla Model S?

Tozi model e ot minalata godina, no moje bi noviyat fuel cell na Toyoyta shte ima obshto s nego

Това е прототип FCR-V от ’12, но може би ще послужи за основа на новия електромобил с горивна клетка на Toyota
В този блог: Ще успее ли Toyota да наложи моделите с горивна клетка, както се справи с привидно невъзможната мисия – ‘Хибрид’?

Бихте ли си купили електромобил с горивна клетка, с подобен пробег и сходна цена като електрическата Tesla Model S?

Toyota ще се надяват това да е така за някои клиенти, заявява Bloomberg, по повод предстоящо представяне на модел с горивна клетка, на автоизложението в Токио, през ноември тази година.

След показването му в японската столица, новият електромобил ще дебютира през 2014 г – като модел за 2015, въпреки че не е ясно на кои пазари ще се появи първоначално.

За момента дори не е ясно под каква марка ще е моделът с водород-горивна клетка, тъй като може и да е под емблемата Lexus; ще се продава за около $ 50,000… Но вероятно повече.

Пред репортери, Крис Хостетер – вицепрезидент на отдела за развитие на напреднали разработки в Toyota US – заяви, че колата ще бъде “…с конкурентна цена и възможности” на Tesla Model S – една кола, която започва от малко под $ 70.000 отвъд океана.

Пробега на резервоара с водород трябва да бъде почти 500 км, и докато все още няма масова изградена подходяща мрежа за превозни средства с горивни клетки (в световен мащаб), този мистичен модел обещава пробег, сходен с Model S, и сравним с някои обикновени коли на бензин.

За дизайна можем само да гадаем, но ‘стилистичните’ улики сочат към вероятна прилика на новия модел с горивни клетки, със съществуващата FCV-R концепция, макар че с новия Prius ‘зад ъгъла’ има вероятност за взаимстване и от ‘зеления флагман‘ на Toyota.

Електромобилите с горивни клетки ще играят (очаква се) все по-голяма роля в зеления сектор на транспорта, с няколко топ-автопроизводители, работещи по проекти с горивна клетка – Toyota отскоро си партнира с BMW за взаимодействие и намаляване на разходите за бъдещо развитие на сегмента.

Nyama izgradena seriozna mreja ot vodorodni zarqdni stantsii pochti nikude, zatova tozi tip elektromobili tryabva da sa s golyam probegНе са много страните с мрежа от водородни зарядни станции, затова тези електромобили трябва да са със сериозен пробег

Други, са по-малко убедени в светлото бъдеще на тази технология – сред тях и Елон Мъск (Tesla Motors), който дори неколкократно нарича защитниците на горивната клетка “глупак-клетки” (игра на думи: на английски ‘горивна клетка’ е ‘fuel cell’, а находчивият Мъск хапливо ги нарича ‘fool cell‘).

Те са толкова глупави“, казва той, “…може да вземеш най-добрия вариант на горивна клетка, и пак няма как да я сравниш с литиево-йонните клетки.

Шефът на Tesla Motors добавя, че литиево-йонните клетки все още са далеч от оптималния си потенциал и тепърва ще затвърждават примуществата си.

Shema na razpolojenie na elementite pri elektromobil s wodorodna goriwna kletkaРазположение на схема на водородна горивна клетка в модел на Toyota

Всичко това от Toyota са го слушали и преди: хибридната им технология преди години също е имала своите опоненти. След пет милиона продадени хибрида обаче, доста усти са затворени и мнения променени.

Остава да видим каква ще е съдбата на моделите с горивна клетка, може пък възхода им да започне след автошоуто в Токио, още от тази есен…

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *