Opel обяви цена на Ampera-e за Германия – от €39,330*
В този блог: На 20 април 2017 г. Opel най-накрая обяви базовата цена на Ampera-е за Германия.
Очаквахме цена около €35,000, за да може Ampera-e да е конкурентен, но от друга страна батерията и пробегът са значително по-големи от останалите електро коли на пазара с изключение на Tesla, което очевидно се отразява и в цената…
Нещата обаче са много различни от времето, когато първият Ampera излезе на пазара преди 6 години. Тогава електромобилите бяха нещо съвсем ново и цената не кореспондираше с нищо друго в гамата на Opel – просто нямаше такова нещо като Opel за €43,000. Е, нещата с електромобилите се промениха много за последните 5-6 години, но не и ценообразуването на Opel, както ще разбереш след малко (мда, за съжаление звездичката в заглавието не е правописна грешка).
Сега на пазара има повече електромобили, цените на батериите спадат постоянно и за новия модел в GM се ориентираха към изцяло електрическа версия.
Opel вече не е собственост на GM (Peugeot я купи за смешната сума от около €1.3 милиарда), но Ampera-e ще бъде запазен, въпреки че се прави в завод на GM в щатите.
След доста забавяне вече знаем и колко ще струва Ampera-e, поне в Германия. Обявената базова цена е €39,330 (само че не и за първите бройки, които идват през есента). В Германия има и €4,000 субсидия, както и €380 ДДС приспадане (на тази цена), което означава, че Ampera-e ще може да се купи за €34,950.
Общо 40 Opel дилъра са одобрени да предлагат Ampera-e в Германия, като за целта техни служители са преминали обучение. Това прилича на системата на BMW, където за електромобилите се грижат i-агенти.
Ето да припомним техническите данни на Opel Ampera-e:
- Батерия: 60 кВтч;
- Електромотор: 150 кВт;
- Реален пробег: 380-400 км;
- Ускорение 0-100 км/ч: 7.3 сек.;
- Бордово зарядно: 7.2 кВт; и
- Бързо зареждане: DC 50 кВт.
Идва време и за звездичката. За начало Opel ще действа като Tesla – ще предлага по-скъп вариант. От края на лятото ще може да се поръчват само “First Edition” коли на цена €44,060, която след приспадане на субсидията в Германия слиза на €39,680.
След това ще дойде и по-евтиният модел, но според Electrive тази година в Германия ще бъдат доставени само няколкостотин Ampera-e.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (45)
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Скъпо си е, като се има в предвид, че не е голяма луксозна кола, пък и в сравнение с новото Zoe 40.
Знае ли се какво ще се включва като оборудване в “базовия” модел?
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Нямам идея още какво влиза в базовия модел, но като цяло са различни – амперата е по-дълга с почти половин метър и е с 60 кВтч батерия. Ако имаше да речем Меган с такава батерия щяхме да можем да сравним супер сходни коли.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
Да де, ама Zoe-то не е половин кола с половин пробег, а е почти на половин цена 🙂
Не знаем например дали зарядното на Ampera-E ще е трифазно или че базовия модел ще има CCS. Ако е както Bolt EV в Щатите, няма да ги има.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
На пръв поглед ще е по-скъпо от Renault Zoe.40, но и то не е никак евтино – 57990лв. ~29605 евро за базовия пакет.
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/
Между другото изглежда че Bolt EV/Ampera-E е способен на 80 кВт зареждане с постоянен ток. За това се чудя дали или поне се надявам, че бордното зарядно на Ampera-E може да е по-мощно от 7.2 кВт и да е трифазно.
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-equipped-with-80-kw-dc-fast-charging-owners-manual-now-online/