Opel спира производството на Ampera
Според Automotive News Europe, която цитира хора, запознати с нещата в компанията, слабите продажби на Ampera са причината моделът да бъде спрян от производство…
Opel Ampera е чудесна кола. С такова впечатление останахме след петдневен тест драйв през 2012 г., който описахме в няколко подробни блога. Концепцията е идеална за града с до 80 км пробег на ток и за дълги пътувания с 5-6 л/100 разход на бензин. Въпреки това нещата не потръгнаха…
През 2013 г. са продадени 3,184 броя Ampera, а за първите пет месеца на 2014 само 332 коли. Това са официалните данни на Германската автомобилна асоциация, която отчита 46 продадени Ampera електромобили в родната Германия през първата половина на 2014 г.
Защо нещата не потръгнаха? Едно от възможните обяснения, което често сме чували в разговори с други хора, е, че Ampera не е скъпа кола, просто хората не свързват Opel с този ценови диапазон (над 45,000 Евро). Има го и момента, че хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии.
В един момент Opel дори понижи базовата цена на Ampera на 38,000 Евро, което изглежда не помага особено за продажбите.
На пазара на втора употреба обаче ще има все повече радост за много хора, защото Ampera на 2 години вече може да се купи за под 25,000 Евро, което си е чудесна цена за почти нов електромобил с удължен пробег. Караш си в повечето време на ток и ти е почти без пари, а като се наложи да мръднеш по-надалеч нямаш грижи и разходът е нисък.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!
От една страна ще стана собственик на почти нумизматичен автомобил 🙂
От друга.. след време ще трябва да внасям от щатите ако искам 2рата генерация на Волт..
Жалко за лошия маркетинг на ГМ относно този автомобил. Не мога да проумея, че след като е вече разработен и си се произвежда – няма да си правят труда да го внасят в Европа (ясно, че под марката Ампера изчезва, но защо и Волт няма да внасят)? Направо ми намирисва на ала-EV1 сценарий.. За мен основната причина да не тръгне е именно слабия маркетинг.. Да сте видяли реклами.. организиране и популяризиране на тест драйвове? 95% от хората не знаят що за автомобил е и какво може..
Ето и отговора защо не вървят продажбите – “[B]хората се дразнят от факта, че за американците има по-евтин Volt и супер субсидия за покупка на електромобил в щатите, а за европейците има скъп Ampera и не навсякъде има субсидии[/B]” 😉 Не може Volt-овете да вървят по 15 000 долара в Щатите, а тук държат ебати цените! Ама то и с Нисан е същата работа – има и по 11 000 долара Leaf!!!