Porsche Design – екстравагантно зарядно и как ще се стигне до 800V зареждане

porsche-zariadna-stancia

Porsche Design – екстравагантно зарядно и как ще се стигне до 800V зареждане

porsche-zariadna-stancia

В този блог: Porsche разработва DC зарядна система за електромобили с двойно по-голямо напрежение.

Технологията удвоява напрежението на сегашния CCS (Combined Charging System) стандарт и при Porsche е предназначена за предстоящия супер електро модел на марката Mission E, който беше показан за пръв път на автосалона във Франкфурт през 2015 г…

Най-вероятно ще отнеме още няколко години на Porsche докато изкара Mission E на пазара с тази нова супер система за зареждане, но в скорошна статия в Porsche Engineering Magazine, човек от компанията разяснява предимствата на технологията, предвид сегашната нужда от често спиране за презареждане на електромобилите.

Този човек се казва Фолкер Ребер и според него “трябва да е възможно да се зареди за около 400 км пробег в рамките на един обичаен престой за почивка от около 15-20 минути”.

Нищо ново, това си е дето се казва по подразбиране и си го знаем всички, въпросът е как да се постигне. Ето сравнителен анализ на ограниченията при различните мощности и времена на зареждане, направен от Porsche:

Porsche-800-volt-DC-charging-2

Понастоящем масовите DC зарядни устройства работят на 400 волта, с мощност 50 кВт. Има и малък брой 100 кВт устройства, а наскоро в Швейцария заработи и първата 150 кВт зареждачка. Едно от основните предизвикателства за решаване при увеличаване на мощността е капацитетът на щифтовете в зарядните щепсели. При 100 кВт мощност на зареждане теоретично имаме около 40 минути за 400 км пробег. С напредване на зарядната сесия обаче мощността спада, за да не се уврежда батерията и в крайна сметка зареждането отнема повече време. Пример – на Supercharger станция с мощност 135 кВт са нужни около 70 минути за пълно зареждане на 85 кВтч батерията на Tesla.

Друго предизвикателство е, че увеличаването на зарядната мощност изисква охлаждане. В различни компании вече се работи по това (Tesla монтира по-тънки кабели с вградено течно охлаждане на някои от своите зарядни станции).

Така, за да се постигне това намаление до 15-20 мин зареждане за 400 км пробег, Ребер смята, че е неизбежно да увеличим напрежението двойно – от 400 на 800 волта. С еднакво натоварване на щифтовете теоретично може да се слезе на 15 мин. зареждане при напрежение 800 волта и очевидно тази и следващите няколко години в Porsche и в други компании ще работят за да стане и “практично”.

Практично, в следния смисъл, за едно примерно разстояние от 720 км да е само с половин час по-бавно отколкото с ДВГ кола.

Porsche-800-volt-DC-charging-4

Това бързо зареждане ще има своята цена. Инфраструктурата и устройствата ще са скъпи и монтирането ще е рентабилно по магистралите или на места където е нужен бърз заряд, за който да се заплаща повече отколкото на стандартни зарядни станции.

А за това на снимката отгоре, какво друго може да се каже освен… Porsche Design.

От: Charged EVs


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (9)

  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am
  • vesi4 Reply

    Увеличаването на напрежението е най-лесният начин да увеличиш предаваната мощност, но проблемът е безопасността. 800V ми се струва прекалено. Така че 400V и кабели с течно охлаждане ми се струва далеч по-добра идея.

    August 22, 2016 at 8:40 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *