Panamera получава повече ток и по-малко цилиндри (видео)
Случвало ми се е да карам зад първия вариант на Panamera хибрид. Признавам си, че бая опушените ауспуси не са моята представа за хибрид. Затова се надявам новият Panamera S E-Hybrid с по-мощен електромотор и батерия с доста по-голям капацитет да е доста по-добър от своя предшественик…
Електрическото в Panamera S E-Hybrid
Задвижващата електро система произвежда 95 кс (71 кВ) и това е двойно повече от надарения само с 47 кс (35 кВ) електро модел в първия Panamera хибрид. Електроенергията се съхранява в ново разработена литиево-йонна батерия с капацитет 9.4 кВтч. Това е доста под средното ниво от около 20 кВтч за повечето електромобили, но е огромен скок спрямо първата Panamera батерия с нейните нищожни 1.7 кВтч.
Panamera S E-Hybrid има бордово AC зарядно, с което батерията се зарежда догоре за около два часа и половина от стандартен битов 240V източник.Сегашните батерии обаче предпочитат зареждане до около 80%, което значително удължава техния живот и съкращава значително времето за зареждане.
Този обновен модел на Panamera е оборудван с V6 двигател с два турбо компресора, по-мощен и по-икономичен от предишния V8. Чудесно и не го пренебрегваме, но значително подобрената електрическа задвижваща система ни интересува много повече. Защото 20-30 км електро пробег може да не са много, но все пак до известна степен са адекватни за ежедневни градски нужди. Има и още – Panamera S E-Hybrid идва с по-добро ускорение и много по-висока максимална скорост на ток. С нея обаче не е добре да се прекалява, защото това намалява значително електрическия пробег. Ето и конкретните параметри:
- Ускорение 0-100 км/ч – 5.2 сек;
- Макс. ЕЛ скорост – 135 км/ч.
За подобреното с половин секунда спрямо предния модел ускорение спомага електрическия тласък в моменти, в които искаме да ускорим максимално бързо. Тогава електромоторът работи в тандем с бензиновия двигател, а електро тласък се получава и при силно натискане на педала за ускорение, например при задминаване. Иначе максималната скорост е 269 км/ч.
Точно при високи скорости пък може да се кара по инерция (“плъзгане”) – бензиновият двигател се изключва, а електромоторът използва инерцията, за да генерира електроенергия, която съхранява в батерията. Не е ли интересно да караш голяма и мощна кола, която може да “събира” ток по пътя .
Интерактивни удобства
С електромобилите идват и много електронни удобства – Panamera S E-Hybrid има доста такива функции, достъпни през Porsche Car Connect, мобилно приложение за Android и iOS устройства. Има неща като индикатор за нивото на заряда в батерията и дистанционно включване на климатика. От разстояние може да се проверява и оставащия пробег или местоположението на колата. Не че ще си загубиш панамерата, но защо пък да не ти присветне с фарове на някой голям паркинг, та да си я намериш по-лесно .
{youtube}vUrKEERtl9c{/youtube}
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply