ProLogium представи своите твърди батерии по време на CES 2020

За твърдите батерии започна да се говори повече през 2018, но през изминалата година те някак не получиха много медийно внимание.
Междувременно обаче хората, които разработват този тип технология си действат и ето, че от старта на тази година имаме включване по темата от тайванската компания ProLogium.
Тайванският производител на батерийни клетки представи своя вариант на твърда (solid state) батерия за електрически автомобили, автобуси и двуколесни по време на CES 2020 изложението, което започна днес в Лас Вегас.
От ProLogium дори споделиха, че вече са подписали няколко споразумения за сътрудничество с NIO, Enovate и Aiways, за да тестват своите батерии в техните електромобили.
Компанията разчита на своята MAB технология (с. от „Multi Axis BiPolar“), за подобряване на енергийната плътност на твърдите батерии и казва, че е елиминирала използването на “нестабилните” NMC-811 катоди и литиеви метални аноди.
Конструкцията на тяхната MAB платформа, която има механичен дизайн позволява редица подобрения в процеса на сглобяване на целия пакет, което води до спестяването на доста място и увеличаването на пробега.
Според ProLogium техните твърди батерии могат да постигнат между 29 и 56% подобрение на ниво батериен пакет спрямо масовите батерии, които се използват в момента.
Сегашните батерии все още имат доста клетки в своите, а ProLogium говорят за значително по-малки като обем такива, в които има само 4-12 клетки.
Как точно изглежда всичко това на практика е друг въпрос, но ще е интересно да видим по-късно тази година резултати от тестове с трите марки, с които компанията смята да работи…ако се стигне до такъв момент, разбира се.
Повече за технологията и продуктите на ProLogium може да видите на официалната им страница и в YouTube.
Leave a Reply