Ранни впечатления за пробега на електрическия Mercedes-Benz EQC (видео)

mercede-benz-eqc-elektricheski

Ранни впечатления за пробега на електрическия Mercedes-Benz EQC (видео)

mercede-benz-eqc-elektricheski

Електрическият SUV на Mercedes е обект на първи тестове и вече добиваме представа за комфорта и пробега, поне в настоящия сезон.

Електромобилният ентусиаст от Норвегия Бьорн Ниланд прави все повече тестове с електрички и си е извоювял възможността да му предлагат или предоставят (по-лесно отколкото на други хора) електромобили, които още не са излезли на пазара, но вече са в производство.

Един от последните му видео тестове е на Mercedes-Benz EQC с 80 кВтч батерия и заглавието на клипа загатва за нещо нередно, което по-късно се установява и е изолирано само до тестовата кола.

Но първо за данните от теста.

Едната обиколка е със скорост 120 км/ч, а следващата с 90 км/ч. Бьорн поддържа по 3-4 км/ч по-висока скорост, за да може реалната да е 120 и 90 (по GPS).

Резултати (шофиране с климатик на 21°C):

  • При 123 км/ч – реално 120 км/ч (режим Комфорт): разход около 27 кВтч/100 км (при 21.5°C)
  • При 93 км/ч – реално 90 км/ч (режим Еко): разход около 18.5 кВтч/100 км* (при 18.5°C)

Температура около 20°C е перфектна за шофиране с електромобил и затова резултатите са такива. При горещо или студено време ще е различно. Разходът на EQC като цяло изглежда висок, но е доста приличен за този клас кола – EQC е тежък електромобил. Всъщност, когато Бьорн минава през пункт за проверка на теглото се оказва, че общото тегло е 2620 кг (включително неговите 75 кг), а официалните данни са 2425 кг (2500 кг със 75 кг шофьор). Това показва, че колата е с близо 100 кг по-тежка от официално обявеното.

Звездичката по-горе е там, защото при втория тест на Бьорн при по-ниска скорост по магистралата се появява проблемът, за който стана дума в началото. Това прави резултата не особено надежден. При около 40% оставащ капацитет батерията започва да се случва нещо странно – капацитетът започва да спада много бързо въпреки никак не високата скорост.

Първото предположение на Бьорн е, че системата за управление на батерията не е калибрирана в тази кола ранно производство. Процентите на пробега продължават да падат стремглаво, което принуждава Бьорн да се отклони непланирано до зарядна станция, за да не рискува да остане без енергия на магистралата.

От това отклонение научаваме нещо интересно. И то ни изглежда абсолютно логично в държава като Норвегия, където вече има няколкостотин хиляди електромобила. При 4 бързи зарядни устройства Бьорн заварва дори малка опашка и се налага да чака. Едната станция временно не работи, но впоследствие явно я оправят дистанционно. Това показва колко много зарядни станции за електромобили (ще) са необходими, за да се избягва в максимална степен образуване на опашки или досадно чакане.

По-късно, след като Бьорн връща колата, инженери от Mercedes възпроизвеждат неговия тест, получава се същия ефект и при последващ подробен преглед на колата се оказва, че има дефектен модул в батерията. Случва се.

С това проблемът е установен и засега не е засичан при други коли, поради което Бьорн прави второ видео, с което призовава да не се анулират EQC резервации заради този изолиран проблем и натрупалите се негативни коментари по първото видео, с обвинения към Mercedes, че мами.

Като цяло EQC оставя първоначално солидно впечатление, с изключително високо ниво на шумоизолиране, комфортна возия и интерактивни функции. Разходът, предвид теглото, е приличен и ще позволява реален пробег в диапазона 280 – 400 км в зависимост от атмосферните условия, терена и стила на шофиране. Поддържането на типичните за германия високи аутобан скорости, разбира се, ще понижават допълнително (и вероятно значително пробега), затова при такова шофиране ще се налага по-често зареждане.

Това е повод да кажем, че максималната мощност от 110 кВт на DC зареждане е достъпна само след предварително затопляне на батерията, което отнема около 20 минути. Причината е, че в Mercedes очевидно са предпочели при нормални условия да ограничават тази максимална мощност, за да пазят батерията.

Това ще се променя с времето, за което пример е фактът, че в момента Tesla Model 3 вече може да се зарежда с макс. 250 кВт (въпреки че това е само временен начален пик). Това ще е и максимална мощност на зареждане на идващия някъде през есента електрически Porsche Taycan. Първоначално обявеното 350 кВт зареждане на Taycan се отлага за 2021 г.

Интересно е дали ще видим Mercedes-Benz EQC по време на автосалона в София в средата на октомври. Ако това се получи може да се нареди да направим и първо eCars кръгче с електрическия Benz.

Ето и видео теста на Бьорн:

{youtube}_EfKlY61yw8{/youtube}

Share this post

Comments (9)

  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересно информативно табло, но голяма смехория с този пробег 300км.

    August 28, 2019 at 6:55 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *