15 лв за половин час бързо зареждане очевидно не се приема добре
В този блог: След като мина на платено зареждане, Ecotricity иска по 6 паунда за половин час.
Компанията е оператор на бързи зарядни станции за електромобили в Англия, на които зареждането отначало беше безплатно, но сега е платено. Под обществено давление компанията се принуди да мине от 5 паунда за 20 минути зареждане на 6 паунда за 30 минути, но и това не се одобрява и е почти идентично с карането на дизелова кола…
Въпреки спада на паунда след Brexit, това са близо 15 лв за 30 минути зареждане, което може да ти осигури до 80% заряд при почти празна батерия, достатъчни за около 80 километра шофиране (може и повече при умерено икономично каране). По този повод британското издание Autocar публикува статия озаглавена “Денят, в който токът стана по-скъп от дизела”.
Има конкретни отзиви в подкрепа на тези сметки. Собственик на Nissan LEAF казва, че е заредил колата си на Ecotricity станция от 50% до 97% за времето от 30 минути. Това му е дало прогнозен пробег 49 мили за похарчените 6 паунда, а с дизеловата си кола изминава 55 мили с един галон.
Оставям така мерните единици, за да се види по-лесно разликата. В левове и километри, говорим за 80-100 км пробег след зареждане за 15 лв на електромобила по цените на Ecotricity . Ако караш по-неикономично, за 100 км може да ти излиза и 19 лв по тези цени отгоре. За сравнение, при цена от около 2.60 лв/литър дизел в Англия кола харчеща 6/100 изразходва към 16 лв за 100 км. Има и по-икономични дизели, но последното, което искам с този блог е да коментираме дизелите, че са ми болна тема, а и далеч не само на мен.
Обикновено не съм по тези сметки, защото има много други фактори, за да правим такова просто директно сравнение, но така или иначе те са често използвани при сравняването на електромобили с ДВГ коли. И когато стане така, че да караш електромобил излиза равно или по-скъпо от дизел предвид какви са цените на тока – ето ти казус.
Има го и това, че зареждането над 80% на бърза зарядна станция се забавя значително, за да не се натоварва и уврежда батерията. При зареждане 2-80% (все пак да не от нула) зарядът поет от батерията за половин може и да стигне за 100 км умерено шофиране. Но пак е равно на това с дизелова кола по цените на Ecotricity (това правят хората – сравняват, не без основание, разбира се).
По електромобилните форуми в Англия сега има огромно недоволство и някои собственици дори планират да продадат своите електромобили заради рязката промяна.
Всичкото това е един червен флаг за начина, по който трябва да се управлява един заряден бизнес за електромобили. От една страна цената на тока е много ниска и хората знаят колко им струва да зареждат за 100 км пробег. Съответно големите надценки се забелязват веднага и очаквано срещу тях има недоволство.
От друга страна вложенията в DC зарядна инфраструктура са значителни и за операторите става много трудно да реализират добра възвращаемост на инвестициите с ниски цени на зареждането. А хората обикновено не се интересуват кой колко е вложил – просто искат евтини и качествени услуги.
Високите цени обаче вероятно ще отблъсват потребителите, като в случая с Ecotricity, още повече предвид първоначалното безплатно зареждане в мрежата. Все пак е добре да се каже, че из Европа по магистралите цените на горивата също често са по-високи от тези в населените места. Просто е по-скъпо да зареждаш (бързо) по път – това е факт и както се вижда има индикации, че може да се прехвърли и при електромобилите.
Вижда се също, че различни вече големи оператори на зарядни мрежи тепърва ще пробват и напасват своите ценови политики в търсенето на атрактивни модели. Това продължава да се случва и в Холандия, а неминуемо ще го има и при нас в България. Въпрос на колектива работа е “да уцелим точното място”.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (99)
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
И ако електромобила ти не може да ползва пълните възможности в киловати на зарядната станция, направо си си на загуба, щом плащаш за време 🙂
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Не в случая няма грижи, защото при DC зареждането мощността е каквато идва от зарядната станция. При AC зареждането минаваш през бордовото зарядно на електромобила и ако станцията е AC 22 кВт, а бордовото зарядно 6.6 кВт, ще зареждаш с 6.6 кВт. При 50 кВт DC зарядна си зареждаш с 43 кВт (толкова е реално подаваната мощност) всеки електромобил, който може да се закачи към нея през DC порт (CHAdeMO или CCS).
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
Мерси за инфото, още се уча 🙂
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
май има такава възможност в зависимост от големината на батерията и % заряд
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
нисан лийф при 45% заряд на батерията мощността която може да поеме батерията не е ли 27кВт, а при 70% поеманата мощност пада на 10кВт, при 75% вече е 7,5кВт или аз бъркам?
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
значи в най добрия случай(ако не пада мощноста на зареждане под 50квт реални 43 към батерията) 1квтч излиза 55ст, което и в БГ излиза като на дизелова кола
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Там е работата, че мощността не е постоянна. Зареждането става с пълна мощност само докато батерията е празна (или в началните минути на заряда, ако е под 50%) след няколко минути зареждане започва да спада. Ето един предишен блог с тестове на производител, който дава много добра информация за мощността на DC зарядните станции:
[url=”http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/704-sravnenie-burzi-zariadni-stancii-25kw-50kw”]Разликата между 25 кВт и 50 кВт DC бърза зарядна станция е… 7 минути[/url]
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
Да, това е при DC зареждане – при AC зареждане с LEAF обикновено е 3.3 кВт (колкото му е мощността на бордовото зарядно) или 6.6 кВт бордово зарядно, ако е с тази опция.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
https://youtu.be/rBfpCnBeX5Q?t=604
изглежда че новата 90квтч батерия на тесла ще приеме 43кВт до 81-82%(73кВтч заряд на батерията). Значи дори и зареждането да започне при 50% заряд за 30 мин(т.е. +21-22кВтч) няма да стигне 81%, че да падне мощността на зареждане.
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
Трябваше да почнат с по-ниска, дори символична цена и постепенно да я вдигнат до колкото хората са съгласни да платят. Другото което е малко несправедливо е че на техните абонати за домашно електричество им се полагат някакъв брой безплатни зареждания на година. Ще видим какво ще стане, ние даже и скъпи бързи мрежи за зареждане още нямаме 🙂
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…
То по-добре да не започват със скъпи бързи зарядни станции у нас, че така ще откажат и малкото ентусиасти които биха си купили електромобил.
Иначе стратегията е ясна — те виж моловете какво правят с паркирането. Като отвори мола и паркинга е безплатен първите няколко години. След това въвеждат плащане. Само дето Ecotricity явно са решили по-бързо да минат на печалба…