Проблем с ускорението на i3 REx, който BMW планира да оправи през 2015 г.
BMW i3 се предлага в два варианта, вторият от които е с добавен малък бензинов двигател (650 cc) от BMW скутер. Точно при него американската организация Consumer Reports е засякла проблем с ускорението – внезапна загуба на мощност при изпреварване (на камион) на баир…
Малкият бензинов агрегат играе ролята на генератор, който се включва при изчерпване на енергията в батерията, за да я зарежда. Така, i3 продължава да върви на ток, но той се произвежда на борда, за което се харчи (малко) бензин. Удобно е да имаш тази опция, защото така е много по-малко вероятно да закъсаш някъде. Но закъсването, както се вижда, може да е и по вина точно на бензиновия мотор.
Това наскоро установил един от редакторите на Consumer Reports, който натиснал газта да изпревари камион на баир. Колата започнала да губи мощност, поставяйки в опасна ситуация шофьора спрямо идващите насреща коли. Притеснителна ситуация.
По-късно с допълнителни средства установили странно поведение на i3. След продължително каране с поддържане на постоянна ниска скорост и без рекупериране, колата губи сериозно мощност при ускорение. Сякаш нещо я “затлачва”. В това състояние екипът на CR е засякъл 0-100 км/ч ускорение в диапазона 27 до 40 секунди. За сравнение, когато всичко е наред в режим с използване на бензиновия двигател ускорението с 9 секунди, а при чисто електрическата версия – малко над 7 секунди.
Въпросната загуба на мощност явно се случва, когато няма честа промяна на скоростта. Това не е типично за града, за където най-вече е предназначен BMW i3, но е добре да има i3 светлинен и звуков сигнал при спад в мощността, както е при Tesla Model S и Toyota Prius.
След като отнесли проблема до BMW от CR получили отговор, че през 2015 г. този проблем ще бъде отстранен. “Поправката” ще включва индикатор за нивото на заряд в батерията, ранно предупреждение за потенциална загуба на мощност и нещо, което не сме сигурни какво означава, но е описано като “проактивно подсилване на нивото на батерията базирано на навигацията на колата преди изкачване.” Добрата новина е, че тези добавки ще могат да се приложат и на вече движещи се по пътищата BMW i3 електромобили.
Засега не сме срещали по мрежата друга подобна ситуация с BMW i3 и се надяваме компанията да отстрани проблема по-скоро. Избрали сме си чисто електрическата версия на i3, за която не се съобщава за подобен проблем и смятаме да се придържаме към нея.
Източник: Consumer Reports
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.
Айде ощипаните журналистки пак нещо не им е на кеф – 600 кубика генератор, празна батерия, 170 коня електромотор, нанагорнище… елементарна аритметика, дами? А че БМВ вероятно си траят за тоя сценарий, не знам, който е чел user manual-a на колата да каже. Виж Тесла са доблестни – пипал си по колата, имаме съмнения по безопасността – спираме я от движение без да питаме – името на компанията зависи от това.
Когато пробвах i3 не беше REx вариант и да искам (а не искам) нямаше как да разбера как бачка това моторче и какви са ограниченията, но официално се води 90 км/ч макс. скорост в REx режим. 30-40 сек. до 100 обаче е шок и досега не бях чувал за такова нещо нито пък за комбинацията от неща, които според CR водят до този проблем. Въпросът е защо чак след половин година ще го оправят? Tesla дистанционно през нета оправят доста по-бързо някакви неща като изникнат.