Време ли е да се направи специална 12V батерия за електромобили?
Случаите на проблеми с 12-волтовата батерия при електромобилите не са от вчера и вече има регистриран първи случай дори и с VW ID.3, който е на малко повече от месец.
Кристиан Стадлър, който бе сред първите сдобили се с ID.3 в началото на септември, споделя доста за колата в своя YouTube канал Battery Life. В един от последните си клипове той разказва за проблем с 12-волтовата батерия, която е умряла тотално и не му позволява да стартира колата.
Случаите с изтощени 12V батерии са известен проблем с Nissan Leaf, някои модели на Tesla и отскоро дори при Polestar 2. Имали сме някои грижи и с нашия Hyundai IONIQ, но като цяло не е проблем стига да не оставяш някакви аксесоари да работят прекалено дълго когато колата не е стартирана.
Колежката Ники Гордън от Transport Evolved обяснява проблема с 12 волтовите батерии в много интересно и подборно видео, което си струва да се изгледа.
{youtube}pu30bchGu50{/youtube}
В нейният случай, проблемът е бил във възрастта на малкия акумулатор на Nissan LEAF първа генерация, която е била на повече от четири години и е имала нужда от смяна. В добавка, тя дава и добри съвети за това как да се грижиш за своята 12V батерия, за да й осигуриш максимално дълъг живот и безпроблемна работа.
Ники обяснява, че електромобилите не се нуждаят от силен ток от 12V батерия, колкото конвенционалните автомобили., където стартерът иска повечко енергия, за да завърти мотора. В резултат, при по-слабичките 12V акумулатори на електромобилите се натрупват дендритни отлагания, което в крайна сметка уврежда способността на батерията да се презарежда.
Освен електрическите компоненти като екраните, моторчетата за стъклата във вратите или мултимедийната система, 12-волтовата батерия в електромобилите осигурява и активирането на задвижващата системата като “събужда” голямата батерия с помощта на релета, които понякога може да чуеш как щракат, когато стартираш електромобила си.
С толкова много случаи на проблеми с малките акумулатори изглежда странно, че нито един производител на 12V батерии не е разработил специален тип за електромобили, за да се намалят случаите като този на Кристиан Стадлър и други.
Което поражда и въпроса не е ли време да се помисли за нов тип 12V батерия оптимизирана за електромобили?
Първата партида на ID.3 има редица недостатъци на софтуерно ниво и от видеото на Кристиан по-долу се вижда нагледно в какво объркване настава колата след като той успява да я подкара.
Вероятно има някакво неразбирателство между системите и DC-DC конверторът да не зарежда правилно 12-волтовата батерия?
{youtube}ujZhC6T1c9A{/youtube}
Comments (45)
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Много полезна тема! Хората масово недоумяват как на зареден електромобил му е паднал акумулаторът и не може да се запали, без да му се подаде ток..
А принципът е същият като при останалите коли. Електромобилите също имат стандартен 12V оловен акумулатор, понеже консуматори като аудио, ел. стъкла, вентилация и др. работят на толкова. Запалена ли е колата с ключа или бутона, имаме приток на ток към 12V акумулатор:
при ДВГ колите – от двигателя и алтернатора,
при ел. колите – от високоволтовата батерия чрез step-down DC-DC конвертор.
Изгаси ли се колата, спира притока на ток, понеже се прекъсва връзката с високоволтовата батерия. Все едно изгасен двигател. Така, включените консуматори остават захранвани само от 12V акумулатор. Разреди ли се той, няма как да сработят системите и прекъсвача към батерията, за да потече ток от нея и да се “запали” колата. Големият плюс е, че трябва да подадем просто 12V напрежение към клемите с преносима батерия и тънки кабели; не са нужни 500-700 ампера стартов ток.
И да, всички смятат, че тая система с 12V оловни стартови акумулатори в колите на ток е примитивна и би следвало да се развие. Или поне да има авариен превключвател като при EV1 от началото на 90-те…
А има още един минус: когато 12V акумулатор започне да “сдава багажа”, при много модели излизат грешки на таблото за най-различни системи.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Емо, Благорадско за включването с полезния коемтар! Това са ценните неща, особено за навлизащите в тези среди, които не са особено запознати с тях.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Преди около година, поради някои бъгове по колата ми имах съмнения, че се дължи на срив на 12V акумулатор https://www.ecars.bg/forum/Opel-Ampera/132-moyata-ampera?start=240#5904
Тъй като никой не взе компетентно отношение, го смених с адекватен на оригиналния гелов акумулатор от Bosch. Все още се бъгва с ключовете. Интересното е, че старият акумулатор, който запазих, продължава да е в много добро състояние.
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Чудно ми е няма ли начин да се направи да ползва голямата батерия със степ даун конвертор или нещо такова. Съмнявам се 2020г. имаме такива електроники да не може да се намали напрежението и тока от голямата батерия и да се елиминира тази 12v архаична батерия …
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.
Именно така се зарежда 12-волтовия акумулатор от голямата батерия. Но от съображения за сигурност, при “изгасена” кола връзката с нея се прекъсва напълно. При EV1 има ключ за аварийно подаване на ток от батерията към акумулатора, за да не моташ кабели и молиш някой да ти подава ток. Това е редно да го има при всички ел. коли. А относно оловния акумулатор, във видеото се вижда защо не трябва да се ползва стартов такъв. Би следвало да е тягов оловен от типа “AGM Deep cycle” (като жълтите Optima) или още по-добре литиев 12V. Обаче бухат масовите и евтини стартови като при всичките си модели.
В общи линии, навярно е по-добре да има втори независим енергоизточник – за гарантирана работа на аварийни светлини, осветление в купето, електронна ръчна, централно заключване и др.