Proterra и LG Chem започват съвместна работа по нови батерийни клетки
В този блог: Ново усилие за постигане на технологичен напредък за батериите на електро автобуси и камиони.
Proterra и LG Chem обявиха старта на съвместна работа по разработване на нови батерийни клетки, които да са максимално оптимизирани да покрият изискванията за безопасност на пазара на тежкотоварни електрически превозни средства…
Клетъчната химия в новите клетки е оптимизирана за изключителна способност за пропускане на енергия и висока енергийна плътност. Стартът на тази съвместна дейност между двете компании е поредният сигнал за нарастващото търсене на тежкотоварни електрически превозни средства и висококачествени системи за съхранение на енергия.
Според Lux Research, батериите за електрическите превозни средства и тези за домашно съхранение на енергия се очаква да надминат потребителската електроника до следващата година и електрическите автобуси се цитират като първичен пазарен двигател за този нарастващ сегмент.
Новото предприятие за производство на батерии Burlingame на Proterra понастоящем е увеличило производството, за да отговори на търсенето и може да произвежда над 500 MWh в E2 батерии на годишна база.
Миналата година Proterra представи на пазара Catalyst E2 – най-дългият електрически автобус, който може да измине над 500 км с едно зареждане, а само преди няколко дни видяхме и на какво е способна подобрената версия на този автобус, с която бяха изминати рекордните 1,772 км с едно зареждане. С това беше поставен нов рекорд за най-дълъг пробег с електрическо превозно средство макар и с много ниска средна скорост.
Новите батерийни пакети са изработени от леки балистични материали, които издържат и на най-тежките условия, а стандартният E2 пакет на Proterra е проектиран с акцент върху безопасността, издръжливостта и производителността.
Батериите E2 на Proterra са по-безопасни, по-разумни и по-ефективни
Сертифицираната по ISO 26262 система за управление на батерията на Proterra следи температурата на клетката и напрежението с повече от 70 сензора, заснемащи 160 различни диагностични потока от всяка батерия. E2 пакетите могат да бъдат свързвани в различни серии и паралелни конфигурации, като се имат предвид различните приложения на втори живот и тежкотоварни приложения.
Функции като течно охлаждане и алгоритми за състояние на зареждане позволяват дълъг живот, бързи зареждания и работа във всякакъв климат. Телеметричните сензори на бордовите превозни средства позволяват мониторинг в реално време и актуализации на батерията от разстояние, така че операторите на флота да могат да проследяват производителността на батерията и да се възползват от ползите от непрекъснатото подобрение на продукта.
Гъвкаво финансиране за транзитните агенции
За да увеличи достъпа до батериите и електрическите си автобуси, Proterra също така въведе новаторски модел за финансиране на лизинг, който позволява на агенциите за транзит да закупят електрически автобуси на приблизително същата цена като задвижваните от течни горива. Парк Сити Транзит първа използва финансирането на Proterra за шест електробуса, които наскоро влязоха в експлоатация.
Като поема отговорността за работата на батериите през целия живот на лизинга, Proterra премахва риска за оператора и в крайна сметка позволява на повече транзитни клиенти да направят прехода към електрически превозни средства.
Батериите за тежките превозни средства очевидно ще са много различни от тези за леки коли. Очакваме значителни технологични подобрения чрез взаимодействия като това между Proterra и LG Chem, както и сключване на подобни споразумения между други компании.
При електробусите засега има значително по-интензивно развитие отколкото при електрическите камиони, където изискванията към батериите ще са дори по-завишени заради често изключително тежките работни условия. От друга страна, изграждането на зарядни станции за електро камиони на дистанцирани места ще е значително по-лесно отколкото на бензиностанции, а енергията може да се добива и на място или да бъде осигурена от съществуващи електро мрежи.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply