Два електрически автобуса тръгнаха в Пилзен, зареждат се за 5-8 минути

skoda-perun-hp-elektrobus

Два електрически автобуса тръгнаха в Пилзен, зареждат се за 5-8 минути

skoda-perun-hp-elektrobus
В този блог: Skoda Perun HP електробуси тествани по ZeEUS европейски проект.

Два електробуса разработени и произведени от Skoda обикалят чешкия град Пилзен от 28 май 2015 г. Супер бързата зарядна станция също е производство на Skoda, а проектът на име ZeEUS е съфинансиран от ЕС…

ZeEUS е съкращение от Zero Emission Urban Bus System и целта на проекта е да тества способностите на големи електрически автобуси в реални условия. Пилзен е един от градовете, които участват в програмата.

Електробусите са Skoda Perun HP (High Power) и са функционална алтернатива на конвенционалните автобуси с нисък под. Превозват до 82 пътника, с 27 + 1 седалки.

Зареждането на 78 кВтч техните батерии с lithium titanat-oxide технология става за 5 до 8 минути. Това е възможно, защото зарядната станция отдава до 600 кВт мощност на 1000А. Исполинска мощност е – кой не би искал електромобилът му да се зарежда толкова бързо? Подобен е капацитетът на батерията на Tesla Model S и сега знаеш каква зарядна станция е нужна, за да напълниш батерията за малко повече време отколкото резервоар на ДВГ кола.

Тези 78 кВтч капацитет стигат за 25 км пробег с един заряд, като има и друг модел електробус – Skoda Perun HE – с 222 кВтч батерия за 150 км пробег с едно зареждане.

За разлика от софийския електробус с ултракондензатори (вместо батерия), който си има собствен пантограф, при Skoda Perun HP зареждането става чрез спускане на пантограф от самата зарядна станция към медните контакти на покрива на електробуса.

В бъдеще от управата на града смятат, че станциите ще зареждат повече от два електробуса, но ще добавят такива към градския автопарк след като тестовете приключат и се направи оценка на производителността на новите возила.

От: EV News Report

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (18)

  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.
    Между другото не знам какво стана с нашия електробус. По спомени пилотния проект беше за 9 месеца – т.е. трябва да е приключил вече. И сега какво? Ще ползваме ли електробуси с кондензатори или – всичко много хубаво, ама няма финансиране. Не можах да намеря информация по въпроса…

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Ивайло Панов Reply

    [QUOTE=firesword:1471]Леле 78 киловатчаса за 5-8 минути! Направо ме заинтригува каква е тази батерия, с такава химия, че да не се поврежда при такава мощност. Ако такива батерии могат да се произведат, без някакви странични ефекти, то не ни трябват ултракондензатори.[/QUOTE]

    Има такива батерии отдавна и са производство на Toshiba
    http://www.scib.jp/en/product/index.htm

    Въпросът е ценови, както и съотношението kWh/kg 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *