Първият хибриден ферибот на ток и газ
В този блог: Финландският круиз Viking Grace се превръща в първия хибриден ферибот.
Фериботът ще използва ветрови ротор, предоставен от Norsepower за да облекчи своите емисии и разход на гориво. Автоматизираната система се активира при подходящ вятър и помага за движението на кораба…
Norsepower Oy Ltd. – компания, занимаваща се със софтуерно оперирани ветро-задвижващи системи, е подписала договор с финландската корабна компания Viking Line за поставянето на ветрови ротор на борда на круизния ферибот Viking Grace. Корабът с 57 565 бруто-регистър тона оперира между Турку и Стокхолм и вече е един от най-зелените круизи в света. Монтирането на новото приспособление ще позволи намаляване на въглеродните емисии с 900 тона или изгарянето на 300 тона природен газ годишно.
Обновлението е планирано за втората четвърт на 2018-та година. Viking Grace ще бъде оборудван със средно голям ветрови ротор с размери 24 м височина и 4 м диаметър. Инсталирането на ротора на Norsepower ще превърне финландския круиз в първия кораб с хибридно газо-ветро-електрическо задвижване.
Въпросният ротор е изобретение на почти 100 години, което използва така наречения ефект на Магнус. Електрическата система на кораба задвижва ветровия ротор и когато вятърът срещне въртящият се ротор, въздушният поток се забързва от едната страна и забавя от другата. Появилата се разлика в наляганията създава сила, перпендикулярна на посоката на вятъра. Това е същата сила, която използват самолетните крила при излитане.
Системата на Noresepower е напълно автоматизирана. Тя засича кога ветровете са достатъчно силни за да осигурят пестене на гориво и автоматично активира ротора, без необходима намеса от екипажа. Независими изследвания са показали, че при подходящи условия роторът може да донесе до 20% икономия на гориво годишно.
Проектът е бил финансиран от европейската програма за изследвания Хоризонт 2020. Финландското правителство от своя страна е субсидирало компанията Norsepower за да продължи своите изследвания и развитие.
От: Greencarcongress
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply