Гост блог: С Опел Ампера от Несебър до Алпите и обратно
След теста на VW eUp! в Норвегия, който нашият приятел Румен от Осло сподели с всички ни в eCars.bg, отиваме за малко в Несебър, откъдето започва едно пътешествие с Опел Ампера. Да последваме Пепи Стойчев в пътуването му с електромобил към Алпите…
Електричеството е „в кръвта“ ми от доста време, но (както вероятно много хора) винаги съм се разкъсвал между идеята да карам на ток – чисто и тихо – и необходимостта да ходя когато и където искам, без да се притеснявам дали имам достатъчно заряд в батерията.
Е, това пътуване беше истинско превъплъщение на причината, поради която Ампера/Волт е най-доброто от 2-та свята :).
Основните неща за Ампера вероятно вече ги знаеш:
- 50-80 км пробег на ток с едно зареждане;
- 10 кВтч батерия;
- Разход за едно зареждане 1 – 2 лв според тарифата;
- 5-7 л/100 км бензинов разход.
Това го прави електрическият автомобил, с който можеш да прекосиш Европа, без да се притесняваш дали има къде да заредиш. Разбира се, харчиш гориво, но в 90% от времето (за ежедневни нужди) колата се кара само на ток.
Та, след като със задоволство установих, че ските се побират спокойно в Амперата, без да пречат (влизат в багажника през задната седалка до предния подлакътник, съответно не се налага да са на покрива на колата) реших, че ще ходя с нея на ски почивката ми в Алпите.
Останалият багаж за двама се събра без проблеми – всичко на всичко носехме 2 чифта ски, обувки и 5 средни куфара. Отправна точка Несебър, крайна – долината Цилертал, Австрия.
Едно от забавните неща при пътуване с такъв електро автомобил са различните стратегии, които може да избере човек, за това как да изразходва заряда, както и възможностите за зареждане на батерията в движение. В случая използвах първоначалния заряд за карането извън магистрала, тъй като батерията е по-ефективно да се използва при скорости до към 90 км/ч, а именно част до магистралата (Бургас) и останалата част токово каране беше по пътя Ботевград – Мездра, където има трафик и завои и се движиш по-бавно.
Във Враца, където пренощувахме преди да излезем от България, се възползвахме от вече коментираното “Да заредиш при приятели” и въпреки че бяхме в панелен блок, комшиите отсреща нямаха нищо против да вкараме колата в двора и да заредим. [Охоо, то вече става и при непознати :).]
На другия ден тръгнахме в посока КПП Връшка чука, за да спестим слизането до Калотина. В Сърбия между Зайчар и Парачин също е бавничко и използвахме батерията, като същевременно събрахме доста ток от рекуперация при слизане от прохода.
Оставихме десетина км заряд за следващата дестинация – Любляна. За моя приятна изненада се оказа, че там има добра и бързо развиваща се зарядна инфраструктура за електромобили. В Любляна се срещнахме със съфорумец от американския форум на Шевролет Волт, който дори донесе 5-пинов кабел за директен заряд (тъй като иначе стандартното шуко зарядно трябва да се оставя да виси на улицата).
На едната зарядна колонка “си почиваше” и един Tesla Model S :). И докато разгледахме стария град и си поприказвахме за колите ни на по кафе, събрахме доволно около 25 км заряд, който оставихме като буфер за алпийските баири. Този буфер се оказа доста необходим, тъй като преди долината има изкачване от 500 на 1550 м в продължение на около 10 км.
При такъв наклон, даваните от ДВГ-то 84 кВ идват малко и въпреки че работи на доста високи обороти, при натискане на газта мощността изглежда не е достатъчна и си взима от буфера в батерията.
Оказа се, че когато включиш режим HOLD колата се опитва доста стриктно да запази наличния в батерията заряд, което вдига много оборотите на двигателя. В този случай MOUNTAIN режим е “по-толерантен” и при взимане на заряд от батерията не бърза веднага да го върне, а изчаква по-лек за двигателя момент, за да върне нивото на буфера. Определено такива обороти в България не бях чувал въпреки че съм минавал няколко старопланински прохода.
Така или иначе след върха идва готиният момент – рекуперация без край :), спиране без крачната спирачка – 🙂 кеф на макс. Стигнахме Цилертал при бензинов разход от 6.1 л/100 км магистрално каране с една идея над ограниченията.
Уви, в хотела нямаше възможност да зареждам, но при неколкократното ходене до близкия глетчер после надолу събирахме доста ток.
В крайна сметка направихме близо 4000 км, от които 300 км на ток. От тези 300 км, шейсетина км от първоначалния заряд във Враца и още 25 км от зареждането в Любляна. Остават 225 км събрани от рекуперация!!! В тази статистика не присъства още 1 пълен заряд от Несебър, тъй като статистиката се нулира при всяко зареждане на 100% (във Враца). Т.е. общо на ток сме изминали около 360 км.
В тази връзка съм убеден, че Ампера/Волт дават по добър среден разход от един Приус, например (колегите с Приус могат да коментират). Причината е в големия буфер за заряд. Всяка кола гори много на баир – и нормална, и хибридна, и електрическа – но обикновено надолу Приус в най-добрия случай може да рекуперира за 3-4 км. Ако спускането е стръмно Амперата събира за 15-17 км, за също толкова изминати. Усреднено, това според мен дава по-нисък разход за Ампера :).
Та, как се пътува с ел. автомобил с удължен обсег на дълъг път? Ами – интересно, комфортно и икономично 🙂
От Несебър: Петър Стойчев
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (90)
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Оп ,стана напечено,аз нали като фен на Приусите.На дълаг път Приуса си гори доста по малко от колкото е описано за Ампера.Вчера ходих до Швеция и ми дадае 4,1 на 100 на второстепеннен път с ограничения 70 и 80 км ч.Някаде срещнах че имаш засечка на колата откакто си я взел ,не помня колко ти беше разхода там но аз за 30 000 км имам 3,00 на 100 среден разход .Говорим за Приус плуг ин 2012.И двата автомобила си имат плусове и минуси и си мисля че е гршно да се сравняват.Различна технология.Иначе мн добра статия.Благодарим че споделяш с нас .:):):)
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Охооо, да, то как се получи само – единия гост блогър има плъгин приус, а другия Ампера xD. Румене Пепи ти метна ръкавицата здраво 😀
Благодарим и ние, супер се получава така със споделяне и каним всеки, който иска да сподели да се включва 🙂
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
🙂
1. Надявам се коментара ми за Приус да не се приеме за заяждане или за “мерене” 🙂 Споделяме опит нали така 🙂
2. Ако говорим за 70-80 км/ч Амперата ще ми даде същия разход като твоя, но аз никога не съм я карал толкова бавно. (със 100-110 км/ч гори към 5 – 5.5)
3. Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
4. Коментара ми за разхода касаеше планинското каране (проходи) при което има много рекуперация, а не дългия път като цяло. По принцип знам, че на нормален дълъг път приуса дава малко по-нисък разход от Волт/Ампера, но при планински проходи Амперата събира много от рекуперация, нещо което нормалния приус не може (ако прочетеш пак , ще видиш че съм писал 3-4 км, което касае стандартния, а не плъг ин приуса).
Далеч съм от сравнение да сравняваме автомобилите. Както казах, коментирах основно рекуперацията, тъй като бях приятно изненадан от тези 220 км над заряда, които се получиха основно от спускания .
Поздрави
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Айде и аз да кажа, понеже нямам плъг-ин, а обикновен Приус 😉 Бургас – София с 4 човека и пълен багажник на връщане от море със 145-150 км/ч на круиз контрол – 6,3 ако не се лъжа, беше миналата година. По принцип извънградско ми дава в повечето случаи под 5, движейки се с около 110. Иначе за регенерацията (както му викам аз 😀 ) – така си е, не може да “запълни” много, което доста пъти ме ядосва, защото редовно мога да “вкарам” още отгоре, отколкото събира xD
p.s. А ти по магистралата на Hold-режим ли караш? Щото доколкото съм чел и гледал за Ампера – той е тоя, който ползва само бензиновия двигател без да точи от батерията. И поздравления за историята – интересно си беше.
Да, основно на HOLD карам по магистралата, а както вече споменах, батерията я ползвам да стигна до нея (пр. Несебър – Бургас, при което остава половината) и останалата за дестинацията… , а когато няма магистрала по пътя – за минаването през населените места.
Между другото в Австроия ми се наложи да ползвам MOUNTAIN и в другото му предназначение.. Единия ден се бях заплеснал в нормал/ел режим и я бях изхабил напълно.. на следващия ден имах качване до глетчера Хинтертукс.. а то е доста сериозно.. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.
Някъде четох, че при 1700 оборота (при толкова стои ДВГто когато трябва да пълни буфер, освен да движи колата по равно) зарежда с между 12-14 квч… и сметните май излизат.. за 15 мин – 1/3 от батерията .
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂
Това е много интересно с планинския, помня още когато я карахме 5 дена твоята (беше още в Дженеръс) и преди да я вземем бяхме намерили информация, че ако ще включваш планинския режим трябва да е на няколко километра преди изкачването, да има време да “подготви нещата” системата xD
[QUOTE=earendil:922].. и като тръгнах за на там веднага включих на “планина”, за да ми зареди буфер.. за 15тина км ми качи 20тина км буфер.. общо взето бързо зарежда.[/QUOTE]
Надявам се, че не звуча глупаво, но какво всъщнот е тоя “буфер”, че не мога да го разбера? o.0
Ми .. май трябва да почна доста отначало..
Колята се задвижва от 111 kW. ел. мотор, а ДВГто е 65 kW
в 99% от случаите на дълъг път това не се отразява, тъй като за каране дори със 140 км/ч се използват по-малко от даваните от ДВГто kW.. В случаите на изпреварване или ускорение пак няма проблем
На разположение винаги са ти 111те кВ, тъй като недостигащите кВ се взимат от батерията.
Тук е момента да се каже, че дори и празна, в батерията остават едни скрити 20% резерв.. една от причините за това е и за по-дълъг живот на батерията (никога да не се изпразни до 0).
Обаче, ако имаме наистина дълго изкачване с висока скорост (прекосяване на скалистите планини по магистрала 🙂 ), е необходим повече буфер от наличния при празна батерия. Аз обикновено карам на дълъг път винаги със запазен заряд на батерията.. ..но ако да кажем съм се заплеснал или съм тръгнал спешно без да имам никакъв заряд, се използва планинския режим, който генерира допълнително ток, от нужния за норм. каране и в размките на 10-15 мин ти зарежда батерията до 1/3. Инжинерите от ГМ са сметнали, че буфер от 1/3 е достатъчен за всяко изкачване в щатите.
Да допуснем, че човек не знае или е забравил какво кара и тръгне по скоростни сериозни баири без грам батерия, в 1 момент вградения буфер се изчерпва и се изписва “намалена мощност”, защото остава на разположение само тази от ДВГто.. На мен лично до сега не ми се е случвало. Американци коментират, че дори като се случи, колата се движи сравнително нормално, просто не можете да искорявате много и да изпреварвате по сериозен баир… и това докато се натрупа пак заряд.
Надявам се съм бил изчерпателен 🙂
Среден разход 6.3 даде при положение, че 80% от тия 4000 км бяха на магистрали с баири със скорост 130 км/ч – 139 км/ч. Моля да споделиш колко дава приуса с подобно магистрално каране :).
Ами нямал съм честа да изляза ивън Норвегия и да я карам при тези скорости.Тук ограничението по магистралите е 100 км ч.Моментно може да се вдигне колкото си искаш и то вечер защото полицията винаги идва отзаде но скорости над 40 км ч са си за затвора около месец.B)При мене карането е главно до работа и обратно и ако има трафик си караш с 80 което мн добре се отразява на разхода.Налято ако се прибирам до България с колата ще направя засечки и ще споделя.Току виж сме се засекли по морето:)
Между другото, аз много харесвам приусите 🙂 и като интериор и като екстериор и като концепция 🙂