Японските автопроизводители се обединяват, за да бият Китай при солидните батерии
В този блог: Nissan, Toyota и Honda създават консорциум с Panasonic и други за солидни батерии.
Общо 23 компании ще работят заедно за комерсиализиране на батерии с твърди електролити, които за кратко наричаме солидни от английското им наименование.
Целта е такива батерии да влязат в употреба в електромобилите в ранния период след 2020 г., а причината за обединението е, че японските компании започнаха да губят позициите си на лидери в световен мащаб при производството на батерии за електромобили в полза на новоизгряващите китайски гиганти като CATL и BYD.
Според компаниите в новия алианс, батериите с твърди електролити са следващият голям пробив след литиево-йонната технология. Това е и причината за създаване на алианс, воден от New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO), която досега се е занимавала с разработки при солидните батерии основно с производители на материали.
Групата натоварена с управление на разработките в новия консорциум е поставила цел до 2022 г. основните технологии, разработвани от консорциума, вече да са готови за пазара. Съответно, дългосрочната цел на проекта е да бъде намалена цената на солидните батерии до $90/кВтч до около 2030 г., което е около 1/3 от сегашната цена при литиево-йонните батерии.
Според Nikkei до моменте повечето патенти при батериите с твърди електролити са на японски компании, но пък от другата страна на океана Елон Мъск реши да сподели патентите на Tesla със света, така че има различни подходи по отношение на (не)споделянето на технологии.
В Panasonic са особено директни Еиджи Фуджии, който ръководи отдела за енергийни разработки казва, че “като производител на батерии ние не можем да позволим конкуренти да ни победят при батериите с твърди електролити”.
Проблемът за Panasonic се задълбочава, тъй като през 2017 г. пазарният дял на компанията се е сринал от 31.4 на 21.1 процента. Panasonic все още е на първа позиция, но в топ 3 вече са CATL и BYD.
Китайските производители както обикновено създават жестока конкуренция и променят тотално пазарните тенденции. В добавка към това новите разработки вече стигат до пазара много бързо и ето че още в следващото поколение електромобили може да има още по-надеждни и производителни батерии.
Comments (9)
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.
Панасоник нали откриха завод в Китай и гигафабриката с Тесла, та с тях може да дръпнат малко в процентното съотношение към другите производители.