Разход на Tesla Model S P85 и Nissan LEAF 30 при 80 и 110 км/ч
В този блог: Бьорн Ниланд представя кратък сравнителен тест с разход на два електромобила.
Това са неговият личен Tesla Model S от първото поколение (някъде от 2013 г.) и Nissan LEAF 2016 с 30 кВтч батерия. Ако не знаеш за Бьорн, това е вероятно най-популярният собственик на Tesla Model S в света, пуснал вече десетки полезни клипове в тубата с всякакви интересни неща за своя, както и за други електромобили…
Тестът е правен в Норвегия и затова не е при високи магистрални скорости, като в Германия, но дава добра представа за средния разход на двата електромобила на магистралата. И двете коли се справят доста прилично, но при шофиране с над 150 км/ч (с Tesla) разходът ще е значително по-висок. То не е и позволено почти никъде, нооо :).
Ето и резултатите от теста.
Скорост 80 км/ч:
- Nissan LEAF 30 – 136 Втч/км или 13.6 кВтч/100 км
- Tesla Model S – 158 Втч/км или 15.8 кВтч/100 км (+16%)
Скорост 110 км/ч:
- Nissan LEAF 30 – 195 Втч/км или 19.5 кВтч/100 км
- Tesla Model S – 201 Втч/км или 20.1 кВтч/100 км (+3%)
Отново, колата на Бьорн е от първото поколение Model S. Сегашните са с подобрена ефективност (по-нисък разход). И както се вижда от горните резултати, при по-висока скорост (вероятно там някъде до около 120 км/ч) разходът на Model S е идентичен с този на по-малкия и по-лек Nissan LEAF.
Какво означава този разход за двата електромобила? Първо, важно е на каква възраста са и дали имат някаква загуба на капацитет в батерията. Ако говорим за нови, за LEAF, при 80 км/ч пробегът с едно зареждане вероятно ще е около 160-165 км. При 110 км/ч обаче ще спадне на около макс 110 км. За Model S P85 при 80 км/ч са постижими над 450 км пробег. При 110 км/ч ще е по-скоро 380-390 км (с новата 90 кВтч батерия малко повече).
Който има LEAF или Model S и желание, може да сподели в коментарите или форума лични впечатления от разхода.
{youtube}ubDItYYrtZ0{/youtube}
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (27)
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Bjorn тества и S 70D при 100км/ч с климатика на еко режим с 3кВт макс мощност разхода му беше 17кВтч. Фейс лифта с 2 мотора е доста по ефективен от старото Р85.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
Доста интересно инфо, явно по-новите модели, си имат преимуществата. За мене по интересно е, че по сметките които направих, при увеличение на скоростта с ~37.5%, Нисан-а вдига разхода с ~43.4%, докато Тесла-та само с ~27.2. Аз мислех, че ще е обратното.
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?
много добра аеродинамика на модел S спрямо другите ел.коли. Въпреки че има разлика в теглото 600кг челното съпротивление си казва думата. Ти прочете ли коментарите за 6 паудовото зареждането от предната статия?