Chevrolet Volt: Какво точно се случва с продажбите?

Chevy Volt насмогва с отварянето на преоборудвания завод Хамтрамк

Chevrolet Volt: Какво точно се случва с продажбите?

Chevy Volt насмогва с отварянето на преоборудвания завод Хамтрамк

Все още няма как да обсъждаме продажбите на Opel Ampera, който реално още не е излязъл на пазара, макар че в някои страни това ще стане тази есен, а информацията от Opel България гласи, че у нас електромобилът с удължен пробег на компанията ще се продава от юни 2012 г. Chevrolet Volt обаче продава в САЩ от демември 2010 г. и оттогава насам множество интернет издания (и не само) следят продажбите на модела всеки месец, сравнявайки ги неизменно с единствения възможен конкурент – Nissan LEAF – въпреки разликата в технологиите на двата електромобила…

За наблюдаващите процеса е очевидно, че продажбите на LEAF са значително по-високи при еднакъв пазарен старт (като дата) и това е още по-изненадващо предвид факта, че Nissan, бидейки японска компания, беше по-тежко засегната от последствията на земетресението във Фукушима през март. Така или иначе има доста аспекти, свързани с интереса около Chevrolet Volt и продажбите на модела, които е добре да бъдат разгледани безпристрастно, за да се проследи просеца на представяне на електромобила на GM до момента.

Критиците на Volt в САЩ изглеждат удовлетворени от факта, че месечно се продават под 500 броя от модела, което според тях е сигурен знак, че зареждаемият електромобил с удължен пробег на GM е твърде скъп и/или почти никой не иска да го купува. Няма спор, че цената не е особено атрактивна ($40,000 за модел 2012, от които се вадят $7,500 отстъпка под формата на федерален данъчен кредит), което не е от полза за реализацията, но реално продажбите на Volt (както и на LEAF макар и по-високи) са ограничени заради намалените доставки, не заради слабо търсене. Доказателство за това е, че и за двата модела има лист на чакащите.

От GM казват, че обикновено доставените Volt бройки седят не повече от три дена на паркингите на дилърите преди да отидат при клиентите, но след скорошна публикация в Ward’s Auto World, в която се твърди, че 226 броя Volt седят на паркинги на дилъри, критиците подскочиха заради 22-та дена за доставка, но дори и това е доста добър показател при средно 70 дена. Има една подробност обаче. Само 550 Chevy (от около 4,300) дилъри получават Volt (засега), така че ако за 226 от тях има по една кола, останалите 324 дори нямат наличност.

Информацията за доставките от GM гласи, че по-малко от 4,300 броя Volt 2011 са произведени в Хамтрамк завода в Детройт преди планираното му затваряне за месец през юни с цел преоборудване за увеличаване на капацитета на производството на Volt от 16,000 през 2011 г. до 60,000 през 2012 г. От доставените тази година към 31 август коли, 784 са изпратени на дилъри в 13 щата като демонстрационни коли, а около 300 се използват за тестове от инженери и директори в GM, както и от представители на медии. Това оставя около 3,200 бройки за продажба…

От GM казват, че в момента от завода излизат по около 150 броя Volt 2012 дневно, които до края на годината ще стигнат до дилърите, когато 2,500 тях ще разполагат с демо коли. Общо 6,000 броя модел 2011 и 15,000 модел 2012 ще бъдат експортирани за Европа и други пазари (част от които, колкото и да е малка, ще стигне и до България), което оставя само общо 55,000 броя за домашния пазар (10,000 и 45,000), а от компанията казват: “Очакваме да има търсене за повечето бройки, ако не за всички от модел 2012.”

Има го и момента с продажбите на демо колите, които биха подобрили резултатите, но в GM вярват, че запазването им е по-добрият вариант, за да могат хората да ги виждат и пробват: “Макар че е трудно да запазваш бройки за демо програми при такова засилено търсене, дилърската демо програма е правилната стратегия за привличане на нови клиенти за модела към нашите дилъри”.

Така или иначе от чист скептицизъм нещата преминаха в предпазливо доверие, особено предвид помагащите много за това доста добри продажби на изцяло електрическия LEAF. За нас нещата все още са неясни с модела за европейския пазар – Opel Ampera – чието първо планирано за производство количество е изцяло резервирано. Цената на Ampera е по-висока от тази на Volt, но дизайнът на модела определено е по-атрактивен и той ще разполага с повече функции или както обичаме да им казваме, екстри, което със сигурност е допълнителен плюс, защото при един така или иначе скъп модел кола, хилядарка отгоре не е от чак такова огромно значение.

Със сигурност ще следим продажбите на Ampera, която трябва да се появи съвсем скоро на английския пазар в местния Vauxhall вариант, за да се опитаме да предвидим развитието на нещата с модела в Европа като цяло, като междувременно не сваляме поглед и от Volt и неговото представяне на различните пазари.

[eCars.bg, от Autoblog Green]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *