Renault 4L – новите електро идеи са избрани (видео)
Добрите стари идеи са навсякъде около нас. Постоянно чуваме нови версии на култови песни отпреди 20-30 години, модата не пропуска осъвременявана предишни наложили се тенденции и в автомобилния свят често се ползват доказали се с времето модели за вдъхновение при създаването на нови. VW Bulli например ще възроди духа на добрия стар хипи ван от 70-те, дори има супер електрическа концепция, базирана на неувяхващия в съзнанието на мнозина Трабант, а наскоро Renault обяви конкурс за нови свежи идеи за култовия 4L. Имахме шанса да ви представим една от тях – тази на Чарли Нгием с неговия 4Lectric, но за съжаление той не намери място сред победителите в конкурса, организиран заедно с DesignBoom. Но с 3273 участвали проекта, конкуренцията е била ожесточена…
Всяко състезание от този тип си има жури и преди да видите кой спечели, ето ‘отсяващия’ състав:
– Лорънс Ван Ден Акер, шеф на дизайнерския отдел на Renault
– Екън Макартър, основател на Фондация Елън Макартър
– Стивън Норман, вицепрезидент глобален маркетинг и комуникации на RENAULT SAS
– Беноа Бошар, директор планиране компактни коли на Renault
– Алис де Брауер, директор по устойчивостта в Renault
– Редактор от DesignBoom и основател на комуникационна агенция
{youtube}PgKQJMXaTZk|580|440|1{/youtube}
Да започваме с наградените проекти:
Първо място – R4volution
Хоп – имаме си победител от Англия – във френски конкурс… английският дизайнер Марк Канингам. Целта на неговата концепция е да предложи нова визия за автомобила, с проект за природосъобразна кола, по-гъвкава по отношение на модификациите и настройките, създавайки кръгова икономика чрез рециклиране и реупотреба на компоненти.
R4volution е разработена за покриване на нуждите на модерно младо семейство и по този случай разполага с 5 врати. Купето е изработено от рециклирани пластмаси, интериорът е опростен и прагматичен – няма радио, например, но просто включвате MP3 носител и слушате музика.
По отношение на за задвижването, то може да се променя в хода на цикъла на живот на колата с избор между малък дизелов двигател или електромотор (замененият агрегат започва втори живот в друга кола). Иначе казано, може просто да си купите базовия модел и след това да замените дизеловия му двигател за електромотор. Гот!
Второ място – R4 Rally
Парижките дизайнери Ян Терер и Жером Гарзон заемат второто място с концепция, базирана на лекота, ефикасност и енергийно (ре)генериране.
Благодарение на нанотехнологиите, купето на колата улавя и съхранява слънчева енергия, а тръбната му структура е покрита с еластични текстилни материали и за производството е нужна по-малко енергия.
Трето място – Eleve
Дело на американския дизайнер Алън Заде, тази идея предлага множество конфигурации, включително кабриолет и набляга на гъвкавостта и интерактивността със заменяеми външни панели (от естествени композитни нишки) и интериорни елементи, изработени изцяло от рециклиран текстил.
Е, кое ще изберете? Информацията не е изобилна, но вероятно Renault ще използва по нещо от всички проекти, когато реши да възроди старата доказана машина. В едно сме сигурни – ще бъде много шик, много гъвкава и много модерна версия. Надяваме се и да е ‘електрически’ евтина :).
[От: Tech Vehi]
Leave a Reply