Месец преди премиерата: Renault Kangoo Z.E. и Twizy в България от лятото

renault kangoo ze twizy bulgaria

Месец преди премиерата: Renault Kangoo Z.E. и Twizy в България от лятото

renault kangoo ze twizy bulgaria

Renault Twizy и Kangoo ZE: такава снимка предстои да направим и на Автосалон София 2013
В този блог: С новината, че скоро Спиди ще разнася доставки с електромобили дойде и тази за премиерата на Renault Kangoo Z.E. и Twizy у нас това лято.

В средата на юни на софийския Автосалон 2013 очакваме Renault България да представи официално електрическите автомобили Kangoo ZE и Twizy. И чудатото електро мини, и електрическият миниван се радват на супер продажби в Европа, което до голяма степен се дължи и на определено приличните им, особено като за електромобили, цени…

Първите електрически коли от голям производител бяха регистрирани в София през 2011 г. Може и да пропускаме нещо, но това знаем – няколко Peugeot iOn и Citroen C-ZERO тръгнаха по нашите, най-вече градски, пътища. После през 2012 г. се появи и Opel Ampera, а гамата от електромобили у нас допълват две мини коли – Вромос Киви и Tazzari Zero. Толкоз! Поне откъм установени автопроизводители. До таз пролет, обаче, когато истинското електромобилно раздвижване най-после се зададе. Този път реално – куриерската компания Спиди си е поръчала 20 броя Renaul Kangoo Z.E. Новината излезе в Капитал и макар че Renault България още не оповестява нещата официално, те са факт.

Супер новина, не ще и дума, но и това, че само след малко повече от месец ще има официална премиера на два електромобила у нас, е също толкова интересно. Вярно е, не става дума за масова компактна кола, но и това ще дойде под формата на Renault ZOE. Не знаем дали ще е тази година, но пустият ентусиазъм не ни оставя на мира и едва ли ще спрем да тормозим хората от Renault за информация по въпроса. И да не стане през 2013 вносът на ZOE, сега важното е, че вече има вече някакво реално раздвижване в българската електрическа мобилност.

Сега ето по нещо за двата електромобила, които идват у нас това лято:

Renault Kangoo Z.E.

Тихомълком, френската електрическата “баничарка” натрупа продажби в Европа, а наскоро на Facebook страницата на Renault Z.E. се появи снимка с излезлия под номер 10,000 от поточната линия Kangoo Z.E. Прилична част от новите собственици са германци – няма подобни електромобили от техни производители на пазара и ето, че Renault си осигури предимство. Ето малко техническа информация за Kangoo Z.E.:

  • Електромотор: 44 кВ, 226 Нм
  • Батерия: 22 кВчт;
  • Реален пробег: ~ 125 км през лятото, ~ 80 км през зимата;;
  • Макс. скорост: 130 км/ч.

Товарният обем зависи от версията, а цените за България се надяваме да разберем по време на автосалона. Това, с което тепърва ще свикваме, е начинът, по който Renault предлага своите електромобили – с отделен лизинг на батерията. Kanzoo Z.E. не прави изключени и за ориентир, базовата цена в Германия e €20,000, а лизингът на батерията започва от €73 на месец.

Renault Twizy

Толкова малък, че три паркирани на пряко се побират на стандартно парко място, Twizy е сред най-евтините електромобили на пазара сега. С над 10,000 продадени в Европа от дебюта през 2012 насам, употребяван Twizy вече може да се намери лесно, а нов ще ви струва най-малко €6,990, плюс €50 месечно за батерията. Отново, за понятието “цена на Renault Twizy в България” информация все още нямаме – очакваме я скоро.

Twizy е наистина компактен, но и много забавен, на което вероятно до голяма степен се дължи и успеха му. С реален пробег от около 50 км с едно зареждане на батерията, мъникът е идеален за градски нужди – пробегът е предостатъчен, а паркирането, по-лесно дори от това на smart fortwo. Ето малко технически данни за Twizy:

  • Електромотор: 4 кВ (Urban 45) и 13 кВ (Urban 80);
  • Батерия: 6.1 кВтч;
  • Реален пробег: ~ 50 км;
  • Макс. скорост: 45 км/ч (Urban 45) и 80 км/ч (Urban 80);
  • Тегло: 474 кг (вкл. 100 кг батерия)
  • Дължина: 2.37 м;
  • Ширина: 1.19 м.

В България

След новината за първата по-съществена фирмена поръчка за електромобили у нас е логично да си зададем въпроса дали тя ще повлече крак. Можем да очакваме такова развитие, знаейки, че вече предстои и премиера, което следва да означава и че компанията ще предлага сервиз и поддръжка. Това е премахване на сериозна пречка пред продажбите и без да можем да прогнозираме как ще вървят те за Kangoo ZE и Twizy в България, сега имаме стимул да популяризираме още по-активно електромобилите.

Дано други фирми и/или организации бързо да се заразят от Спиди и това да доведе до повече продажби. Същото важи и за Twizy, само с разликата, че клиенти за него по-скоро ще са млади и модерни хора, като феновето на лицето на Twizy, Дейвид Гета. Сега вече има и по-солидна причина за развитие на зарядната инфраструктура. Предстои много, ще става интересно, електромобилите най-после идват по-осезаемо и в България – време е за “Drive the change”.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *