Измерване на Twizy зареждането с енергомер?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #20134
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Нали го тестваме за няколко дена, та много искахме да направим това важно замерване – да използваме енергомер да засечем колко кВтч всъщност зарежда Twizy. Така правеха организаторите на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ, но Twizy ни погоди номерче – при включване в уреда, той губеше ума и дума и показваше само нули.

    Не успяхме да го подкараме и поне показваме тук за кой точно уред става дума, да има предвид всеки, ако реши да си купува подобен с цел измерване на потреблението на електромобил от мрежата. Моделът е EL-EPM02HQ. Може проблемът да не е в него, но тепърва ще установяваме. Намерихме в английски форум хора, които са отчели потреблението на Twizy с подобен уред, така че явно с някои работи.

    energomer.jpg

    #24675

    Много добре, че си направил тема по въпроса 🙂

    Аз бих направил същото като теб – бих ползвал такъв уред да замеря консумацията. Аз имам подобен на Voltcraft , купен от Щайнебргер (€%%*§%€*§%€ дано %€§%€§%*€*). Та уредчето е много яко. Няколко пъти съм го давал на приятели да си мерят бойлери, печки, наскоро един колега си хвана с него конвекторната печка как харчи като за световно. Ето го:

    Та мисълта ми е, както беше писал някой колега в друга тема: трябва да се провери дали няма някакъв пик над 3500W (демек 16А и отгоре) при който защитата на уредчето се включва и тогава нито зарежда нито отчита. Предполагам щом от едната страна е шоко за обикновен контакт, после има нещо като голям адаптер (за изправяне на напрежението)? На него трябва да пише някакви параметри, да ги съобразим с уредчето.
    Предлагам ти ако искаш да ти услужа с моето.

    П.С. Ругая по Щайнбергер, защото вече 2 месеца ги чакам за едни части. И преди 10 години работеха супер бавно и неорганизирано , и сега! Да си бях направил поръчка от Conrad директно!

    #24682
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ооо да, точно този го гледах някъде по нета като алтернатива. Мислех за това с пика, но колкото и да ми се иска да го вярвам изглежда странно, защото би трябвало да е ограничено на макс 2 кВ Туизи от своето бордово зарядно. При 6 кВтч батерия и над 3 часа зареждане, ако има пик от 4 кВтч дори и начален и кратък, точно пък него да съм уцелил при пробата :blink:

    Сега батерията е над половината и не би трябвало да има такива пикове. Ще го пусна за малко да зарежда и след това ще го сложа пак, но ти благодаря много, ще се възползвам от идеята да пробваме волткрафта само да ми кажеш къде да дойда. Важното е да има къде да го включим. Ако пък ти се идва до Борово на теб, супер Ще проверя днес дали от :woohoo:

    #24700

    При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.

    #24708

    Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма – не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има… Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 – 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
    В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината…

    Пак казвам – само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
    Ето защо:
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=zQheOtdCTjs[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=k9mcNvOGKtI[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=gz3hCqjk4yc[/video]

    #24726
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]

    Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.

    #24753

    [quote=”ajcinema” post=891]Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма – не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има… Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 – 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
    В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината…

    Пак казвам – само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
    Ето защо:
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=zQheOtdCTjs[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=k9mcNvOGKtI[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=gz3hCqjk4yc[/video][/quote]

    Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим. Колкото до Туизи мога да дам следнато инфо – при много студено време, например -15 градуса, при зареждане не се включва вентилатора на охлаждането веднага, а с малко закъснение. Даже си спомням, че при подобния единствен случай тази зима за момент помислих, че не се зарежда батерията. След зареждане, ако е топло времето, при изключване от контакта вентилатора продължава да работи още известно време. Предполагам че лятото това време ще е доста по-дълго. Което ме кара да мисля, че в батерията има датчик за температура. Още повече че на таблото има индикатор за проблем с батерията и книжката се споменато, че той може да се включи и при прегряване на батерията.
    Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? 🙁

    #24761

    [quote=”mumojem” post=893][quote=”nio” post=890]При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи – не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.[/quote]

    Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.[/quote]

    Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ….При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт…. Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.

    #24791

    Tези клипчета са с Lipo батерии!
    За вграждане в колите ние използваме LiFeYPO4 (литий-желязо-фосфатни), които дори и на късо не се възпламеняват.
    Изпушват си, раздуват си се, но няма огън, нито пък избухват!

    #24801

    [quote=”nio” post=896]Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим.[/quote]
    Вярно е, режисирани са, но това е направено със стари и вече негодни за употреба батерии с цел да се покаже какво се случва. Свидетел съм на изгорял автомобил, на чиято предна седалка беше зареждана такава батерийка. Човек не знае кога може да стане белята и по тази причина не снима постоянно… 🙂
    Исках само да покажа какво се случва когато такава батерия се презареди, даде накъсо или й се пропука обвивката… За течните и газообразните горива имам по-различно мнение. То се базира на факта, че за да горят им е нужен кислород. При лития това не е така. Аз използвам газови горива активно – лично и служебно. Ако говорим за LPG, това е вероятно най-безопасното газово гориво, защото се съхранява при сравнително ниско налягане (8-12 атмосфери), трудно изпаряемо е от течна фаза. Дотолкова, че пълна газова бутилка може да се отвори, при което изтича съвсем малко количество газ. Течността понижава рязко температурата си и… остава течна доста време. По този начин съм сменял уплътнението на личната си газова бутилка пълна догоре. Зрелищно и впечатляващо, но… факт!
    Ако говорим за CNG, там работата е друга. Лично мен ме притеснява огромното налягане (220 – 250 атмосфери) и това, че газът остава газообразен…
    Но не искам да се отдалечавам от същината на темата и моля да бъда извинен за отклонението!

    [quote=”nio” post=896]Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? :([/quote]

    Ако следиш оборотите, 100% ще си изгубиш времето. Генераторите работят на едни и същи обороти, само че при натоварване с по-голяма консумация, те коригират подаването на газ. Целта е ВИНАГИ да държат едни и същи обороти и да поддържат една и съща честота на промяна на посоката на тока – херците. В Европа честотата е 50 Hz и толкова са оборотите на генератора на празен ход (според вида на генериращия механизъм може да са 16,666, 25 или 50 в секунда, респективно 1 000, 1500 или 3 000 в минута). При натоварване, механично или електронно устройство отчита спад на оборотите и незабавно подава газ до достигане на въпросните обороти. Дефакто ефектът е в по-силното боботене и само по усет може да се разбере дали консумацията е по-голяма. Другият вариант е да се следи рамото, чрез което се подава газ на карбуратора (ако е видимо). По него си личи колко повече (или по-малко) генераторът е натоварен и се стреми да компенсира.

    Освен това, хубаво е от време на време да се прави калибровка на херците, ако генераторът е с механично устройство. За целта аз използвам обикновена лампа и ето такъв оптичен оборотомер:

    Изглежда като играчка, но може да премери с висока точност обороти до 99 999 в минута чрез най-обикновена лампа с нажежаема жичка или чрез няколко предварително поставени маркера (ако се мери въртяща се плоскост).

    #24811
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    nio, веднага ти спестявам главоболията – вчера бях в Технополис да си взема батерии за домашния телефон и случайно виждам енергкомер – XAVAX някякаъв уж германски, купих го от любопитство, че нали китайския не работи. Пробирам се, включвам и прас – показва си всичко. После ще пусна снимки и обяснения. Само да кажа, че за половин батерия показа консумация от 3.94 кВ, което ако го удвоим прави 7.9. Все пак трябва да го заредя от нула, за да е по-точно, че тези 9.6 кВтч дето ти е показал твоя електромер ме шашкат 😆

    #24820

    mumojem, е значи си решил трайно проблема с ватметъра 🙂 Супер!

    А тея батерии – един приятел прави такива самолети , само че не са хоби китове а са професионални. Той ползва от другите LiFePo батерии и нямат проблеми за сега.

    #24828

    [quote=”mumojem” post=902]nio, веднага ти спестявам главоболията – вчера бях в Технополис да си взема батерии за домашния телефон и случайно виждам енергкомер – XAVAX някякаъв уж германски, купих го от любопитство, че нали китайския не работи. Пробирам се, включвам и прас – показва си всичко. После ще пусна снимки и обяснения. Само да кажа, че за половин батерия показа консумация от 3.94 кВ, което ако го удвоим прави 7.9. Все пак трябва да го заредя от нула, за да е по-точно, че тези 9.6 кВтч дето ти е показал твоя електромер ме шашкат :lol:[/quote]

    Тичам към Технополис ! Имаме доста неща за мерене все пак. Мен ме вълнуват още неща, например късите светлини колко харчат, има ли смисъл да сложа дневни диодни или не, Колко като пари струва зареждането на един или друг електромобил към момента денем и нощем, какви са загубите ако зареждам с удължител или без? А ако удължителя е 25 метра? Може да ти се струва глупаво 25 метра, но има хора които не мислят за електромобил, защото къде да го зареждат? Но с подходящ удължител?!?

    #24856
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    И аз ползвам дълъг, вероятно е 7-8 метра, не повече и го използвам въпреки инструкцията да не се използва такъв, в книжката на колата. Не съм се замислял какви загуби може да има заради удължителя, но с енергомера вече ще мога да проверя. Благодарско, че ме насочи към това :).

    Ето го енергомера, който си купих – XAVAX 00111908:

    xavax-energomer.jpg

    #24897

    Проверих в Бургас, на тази фирма има само таймери, изглежда досущ като този, само с други надписи по копчетата. В онлайн магазина няма. Можеш ли да ми вземеш един когато имаш път натам?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.