Renault ZOE на пътя: първите отзиви разкриват интересни неща
Мислех си, че във Франция са по-напред с електромобилите и не се изненадват толкова от тях по улиците, но май не е така. Или пък, че ние бихме се радвали повече от французите на шик електромобил като ZOE – май пак греша. Колко щастлив може да е човек от една малка нова кола на ток? Без значение от държавата, според първите отзиви – МНОГО. Но нали няма(ло) пълно щастие, та се намират и трески за дялане…
Първи клиенти – първи отзиви
Днес отварям Facebook страницата на Renault Z.E. и заварвам коментар:
Специални благодарности на моя приятел Деян от Пловдив, без чиито умения по френски щях дълго да умувам над някои трудни за разгадаване предложения на Google Преводач за горния текст .
Този кратък отзив съдържа не малко информация за пробега при определен начин на шофиране, но една птичка пролет не прави – трябва ни повече и за щастие вече го има. След като вече се продава, Renault ZOE е обект на голям интерес, който намира израз в различни блогове или статии в допълнение към Facebook мнения като горното.
Отзивите са всичко
В един френски блог, за мое щастие с версия на английски, намирам историята на един първи тест драйв (това последното никога не ми е звучало особено добре на български, та приемам препоръки за по-благозвучни варианти на нашенски в коментарите след този блог). Ето някои акценти от ZOE преживяването на Рафаел от Automobile Propre.
Интересно е, че компания на въпросния блогър в неговия ZOE тест прави един от неговите читатели, който играе ролята на оператор. (Хей, обадете се да заформим подобно преживяване някой ден , ама “Ти дай електрическа кола”, ще кажете…) Двамата правят едно по-дълго пътуване със ZOE (около 200 км в двете посоки), 90% от което по магистрала. Шофират с 85-90 км/ч. Е, не са точно магистрални скорости, но не и като 50-60 км/ч. Все още е малко компромисно това, но подобрението е налице. Под подобрение имам предвид продължително шофиране с по-висока скорост, което да не намалява значително пробега.
Тук е момента да кажа, че максималната скорост на ZOE е 140 км/ч. Това е известно от техническите данни, но новото, което научаваме от теста на Рафаел е, че в Eco режим максималната скорост е ограничена до 95 км/ч. Ценна информация, която показва къде е границата на разумното шофиране, ако искаш електромобила ти да се движи по-дълго с едно зареждане на батерията.
Малко грижи със зареждането
Наличието на зарядни станции е едно нещо, но локализирането им, съвсем друго. Докато Рафаел шофирал, неговият спътник решил да провери как R-Link системата на ZOE се справя с намирането на зарядни станции. Първа проба. Мне. Втора. Пак греда. След няколко километра – тадатадамммм, имаме списък! Чудесно, но дали всичките работят, заети ли са, всъщност, има ли ги въобще? Оказва се, че изненадата е другаде – зарядният кабел на ZOE не пасва навсякъде, а и няма обикновен, като за контакта в гаража! Малко кофти, нужни са допълнителни проверки.
Иначе, на първата си спирка за зареждане нямат проблем,точно обратно и дори имат бонус – бърза зарядна станция. Тип 3 конекторът влиза в порта като у дома си и бързото зареждане започва. Удобното е, че централният екран показва процеса на зареждане и се вижда дори да си извън колата. А електроните се вливат бързо, защото ZOE има бордово бързо зарядно за до 43 кВ!!!
Това супер, но с тези различни карти за зареждане… С френската си карта Рафаел пробвал да зареди на станция в Германия (докъдето мръднали от близкия Страсбург), но не би. Все пак, след няколко телефонни разговора нещата се оправили и ето сега французите ще могат да зареждат на някои зарядни станции в Германия. И ако това не е отино международно електромобилно сътрудничество, не знам кое е!
Удобно ли е в ZOE?
Ще отговорим от личен опит на този въпрос когато се качим в ZOE, но според Рафаел:
Интериорът на колата е много изчистен и минималистичен. Пластмасовите детайли изглеждат качествени, макар че при белите може би има известен компромис… времето ще покаже! Седалките са много удобни и дизайнът им е доста изненадващ, като от концептуална кола са.
Няма отзиви за задните седалки, освен малко разочароващата “цялост” – не са разделени в съотношение 1/3 към 2/3, например. Но багажникът е изненадващо голям за общия обем на колата, с 338 литра вместимост, достатъчна за прилично количество багаж.
В заключение
Блогът на Рафаел е доста подробен – препоръчвам ти да го прегледаш за още подробности. Има и много снимки. И докато дойде време за нашето eCars.bg Това ДА това НЕ в Renault ZOE, ето какво допада на Рафаел и какво не:
Добри страни на ZOE:
- Малко по-добър пробег от други тествани електро коли (освен Tesla);
- Изключително енергийно-ефективна отоплителна система;
- Пробег над 250 км на ден вкл. по магистрала не са проблем (с бързо дозареждане)
- Приятен дизайн и приветлив интериор (поне на тестваната ZEN версия).
Какво може да се подобри:
- Липса на заряден кабел за обикновен битов контакт (заради непреминати изцяло тестове);
- Седалките нямат отопление, което е много удобна функция за електро кола;
- R-Link системата за намиране на зарядни станции не винаги дава точна информация, което е проблем и при други електро коли.
Е, запозна ли се по-добре със ZOE? Надявам се, а пък когато се сдобиеш с един, ще се радвам да споделиш личните си впечатления в коментарите или ZOE кътчето във форума.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply