SEAT Altea XL Electric и испанската електрическа мобилност

SEAT Altea XL Electric Ecomotive - най-после и миниван тип електромобил...

SEAT Altea XL Electric и испанската електрическа мобилност

SEAT Altea XL Electric Ecomotive - най-после и миниван тип електромобил...

Вчера SEAT обяви, че работи по първата си електрическа кола изцяло в домашни условия. Това означава дизайн, разработка и производство в Испания. И както повечето от останалите автопроизводители, испанската компания не гледа само в една посока и заедно с Altea XL Electric Ecomotive, демонстрира прототип на зареждаем хибрид, наречен Leon TwinDrive Ecomotive

През следващите няколко месеца SEAT ще предостави известно количество и от двата модела на различни институции в Каталония и Мадрид, които да бъдат включени в техните автопаркове. Целта на SEAT, разбира се, е да събира ценна информация от ежедневната употреба на колите, която да използва в предстоящото масово производство в средно срочен план. Какво означава последното ли? В испанската компания предвиждат пускането на първия си зареждаем хибрид на пазара през 2015 г., последван от изцяло електрическа кола година по-късно. Упс, чакане му е майката Smile.

Стратегията на SEAT е да разработва широка гама от алтернативни технологии и с тези два електрически прототипа испанският автопроизводител поставя началото. Президентът на SEAT, Джеймс Мюър казва: “Клиентите търсят по-устойчива форма на мобилност, но нуждите им са различни. Следователно ние вярваме, че паралелна стратегия на разработка на две различни технологии ще постави SEAT във възможно най-добра позиция от гледна точка на задоволяване на потребностите”.

Бъдещето на испанската електрическа мобилност зависи не само от самите превозни средства, но и от компоненти като батериите, както и от зарядната инфраструктура. Това е и причината SEAT, като най-голям индустриален инвеститор в развойни проекти в Испания, да застане начело на CENIT VERDE проекта. Това публично-частно партньорство между производители, университети, изследователски центрове и испанското министерство на науката и новаторството, подхожда цялостно към превръщането на електрическата мобилност в реалност в Испания.

Altea XL Electric Ecomotive поставя началото на масовата испанска електрическа мобилност. Моделът има пробег от 135 километра с едно зареждане на батерията и електромотор с мощност 85 кВ (115 кс), доставящ моментално въртящ момент от 270 Нм. Тези технически параметри осигуряват максимална скорост от 135 км/ч и с щедрия вътрешен обем и просторен багажник на Altea XL, електрическата версия е удобна и за семейни, и за товарни нужди.

Интелигентно разположените под задната седалка и пода на багажника батерии не отнемат по никакъв начин от вътрешното пространство. Усъвършенствана регенерираща система с възможност за настройване на спирачното усилие пък оптимизира консумацията на енергия. А когато електрическият Altea XL е паркиран на слънце, фотоволтаични клетки на покрива на колата рециркулират свеж въздух вътре в купето, намалявайки последващата нужда от енергия за работата на климатичната система. Но това е просто уникално – да използваме слънчевата енергия за охлаждане на колите си. Оставяте колата си на алея до плажа и когато по-късно се качите в нея загряти след слънчевите бани, няма да се потопите в още по-гореща фурна, ‘пожарът’ в която опитвате неефективно (поне в първите минути) да потушите с помощта на климатика.

Според Д-р Матиас Рабе, вицепрезидент по проучвания и разработки, “електрическото бъдеще на SEAT е гарантирано. С електрическия Altea XL ние показваме колко напреднала е нашата технология. Altea XL Electric е специално избран за първите тестове модел, който ще ни позволи да експериментираме в много потребителски направления.”

Колкото то другия прототип – SEAT Leon TwinDrive Ecomotive – в технологично отношение моделът комбинира по съвременен начин предимствата на шофиране без емисии с допълнителния пробег, който традиционният двигател с вътрешно горене осигурява. В електрически режим, TwinDrive изминава до 52 километра, при максимална скорост от 120 км/ч. В комбиниран режим (електро задвижване плюс ДВГ) прогнозният разход е само 1.7 литра гориво или 18.5 кВтч на 100 км с еквивалент от супер ниски CO2 емисии от 39 г/км и максимална скорост от 170 км/ч.

Това е поредната добра новина и въпреки че става дума чак за 2015 г., ‘електромобилна’ утеха на сносни цени и в България очакваме още през следващата година от Renault и междувременно ще следим как се развива електрическата мобилност в Испания.

[От: evwind]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *