Shell си купи мрежа от 30,000 зарядни станции за електромобили
В този блог: Shell се сдоби с мрежа от 30,000 зарядни станции за електромобили.
Засега изглежда Shell е единственият петролен гигант, който обръща по-сериозно внимание на прехода към електрически превозни средства и след като компанията обяви, че започва инсталацията на бързи зарядни станции по обектите си в Англия и Холандия, тази седмица те решиха направо да си купят и цяла мрежа от зарядни станции.
Компанията NewMotion, която притежава една от най-големите европейски мрежи за зареждане с над 30,000 станции, които се използват от 40,000 собственици на електромобили, вече е собственост на Shell.
За каква сума е придобита компанията от Shell не става ясно поне на този етап, но NewMotion ще запази името си, и ще продължи да развива мрежата си с финансова подкрепа от Shell.
Все още не става ясно дали тази сделка ще рефлектира по някакъв начин на плановете на Shell да инсталира бързи зарядни станции по обектите си тъй като NewMotion предлага основно станции за домашно зареждане на Ниво 2 и устройства за зареждане в бизнес сгради, а не DC станции, но дори едното да няма връзка с другото това определено е добър сигнал, че компанията започва сериозно да се преориентира още от сега.
Вече на няколко места по мрежата хората започнаха да спекулират, че това всъщност няма да се отрази добре на преминаването към електрическа мобилност и се прави с цел да се вземе контрол и да се вдигнат цените за зареждане, с което да се забави прехода, но дори да има нотка истина в това, то по-скоро изглежда като крайно песимистично мнение базирано на конспиративни теории.
На някои места по света бензиностанциите вече не печелят основно от продажбата на гориво, а от останалите неща, които се продават на обектите, така че тези станции определено могат да се окажат допълнителен източник на доходи, макар и не основен за тях, през следващото десетилетие.
В Англия вече има опасения, че тарифите, които Shell са сложили за зареждане са повече от неатрактивни и предстоящото им повишаваме допълнително ще влоши нещата.
В момента зареждането на бързите станции на Shell е на цена от $0,33 за kWh, но през следващата година предстои да се увеличи на $0,69, което в сравнение с домашното зареждане на тарифа от $0,17 за kWh е огромна разлика.
С придобиването на NewMotion, Shell ще имат достъп и до пазара на домашни и офис устройства за зареждане, така че ще бъде интересно да видим в каква посока ще се развие партньорството между двете компании през следващите няколко години.
Comments (18)
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Shell са имали своето време, сега е време да потънат в забвение.
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂
Логично е, и както е казано – “Вълкът козината си мени, но нрава не.”
Големите компании, свикнали на голяма печалба ще продължат да си я търсят докато се осъзнае, че всъщност времената се менят, и че ние трябва да се променяме също – от алчност към разум … 🙂