От ноември Спиди започва доставки с новите си Renault електромобили

speedy-elektromobili-kangoo-ecars-bg

От ноември Спиди започва доставки с новите си Renault електромобили

speedy-elektromobili-kangoo-ecars-bg

Първите електрически Renault Kangoo Z.E. на Спиди тръгват по доставки от ноември 2013

Днес, 24 октомври, 2013, е чудесен ден за електрическата мобилност в БългарияСпиди представи официално вече регистрираните 20 електрически Renault Kangoo. С тях компанията ще прави доставки още от началото на ноември в рамките на София.

Подредени на паркинга на х-л Хилтън, новите електро баничарките ще се отличават от другите си жълти колеги – всички надписи по тях са в зелено, вместо традиционното синьо за Спиди.

Гледката е приятна. Инициативата ни харесва. Много. Нали това правим, да популяризираме електромобилите, та първата по-значима покупка на фирмени електро возила е като малка победа.

Инвестицията за самите електромобили е дългосрочна – в Спиди са заложили пет годишен период за възвръщане на вложените 800 хил. лв. Към тях се добавят и месечните наеми на батериите и инвестицията в собствена зарядна инфраструктура.

Събитието започна с пресконференция в една от залита на хотела, на която ИД на Спиди Валери Мектупчиян разказа подробно за проекта. Емил Гърнев, мениджър продажби в Рено Нисан България наблегна допълнително на техническите детайли, а Юли Ангелов от Омникар довърши с подробности за продажбите на Renault електромобили. В панела се включи и нашият партньор и колега от БАЕПС Мартин Заимов, а на нас се падна честта да подарим следния забавен зелен “сертификат” на Спиди Laughing:

speedy-elektromobili-like-ecarsИма ли по-хубаво от един голям лайк 🙂

Валери обяви също и че вече са налични за продажба първите 10 броя Renault Twizy – всеки може да звънне в Омникар и да се информира за цените и условията.

Колите ще се пълнят с ток нощем от зарядни станции, които Фулчарджър България ще монтира в сградата на Спиди. Нужно е да покриват 80-100 км дневно и с пробег 85-120 км това е абсолютно постижимо. На въпрос какви са експлоатационните разходи в сравнение с дизеловите Kangoo Валери отговори, че засега в България няма статистика. В Renault обаче имат такава от вече две години Kangoo Z.E. продажби и отговорът се свежда до лаконичното “очакваме да са много по-ниски”.

Това очакване е абсолютно подплатено. Предимствата не са само в това, че отпада смяната на масла, ремъци и филтри, и поддръжката на изпускателната система, например. Не е рядкост да се налагат скъпи и продължителни ремонти на дизеловите двигатели, които компанията признава, че допринасят значително за нейния въглероден отпечатък. Тези скъпи ремонти също отпадат от сметката Wink.

Точно затова е чудесно, че Спиди прави тази скъпа и трудна стъпка сега. Надяваме скоро и други български компании да последват техния пример. А това не е толкова трудно – като се качиш на електромобил да го пробваш и сам/а да усетиш разликата, после не ти се слиза. Видяхме и го при двете интензивни тест драйв събития, които проведохме за Renault – лицата на хората казват всичко и реакциите са супер естествено положителни.

Пожелаваме успех на Спиди, скоро да са и в други градове с електромобили, още продажби на Renault и продължаваме здраво да подпомагаме електрическата мобилност в България. Имаме все повече съмишленици – тази година като нищо ще видим 5 хиляди харесвания на фейсбук страницата. Всички са добре дошли. Готино е, и става все по-готино Cool.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *