Израелска стартъп компания е разработила батерия, която се зарежда за 5 мин
В този блог: Израелска стартъп компания твърди, че е разработила батерия за електромобили, която се зарежда за 5 мин.
Битката за това кой ще изкара първи на пазара революционна батерия за електромобили продължава да се разраства и все повече компании започват да представят възможни решения.
Едно от последните е на базираната в Израел стартираща компания StoreDot, която от няколко години вече разработва своя собствена батерия за електромобили.
Както с всяка нова технология така и с тази е трудно да се прецени, колко точно надеждна е тя преди да я видим в действие, но фактът, че компании като Daimler са сред водещите инвеститори, може би дава известна доза надежда, че нещо сериозно може да излезе накрая.
От StoreDot успяха да си осигурят свежо финансиране на стойност $60 милиона, за да пристъпят към процес на производство, а поделението на Daimler, което се занимава с производството на камиони е сред най-заинтересованите от новата технология компании и най-големи инвеститори до момента. Сред останалите инвеститори на StoreDot са и Samsung, които преди няколко също дни обявиха своята нова батерия за електромобили.
Основната технология на StoreDot включва химически синтезирани органични молекули с небиологичен произход. Тези иновативни молекули демонстрират уникални настройващи се оптични и електрохимични свойства, които позволяват по-добро представяне на устройствата за съхранение на енергия.
Те твърдят, че тяхната акумулаторна система може да бъде напълно заредена в рамките на 5 минути и позволява обхват до 480 километра, което означава батерия с повече от 75 кВтч енергиен капацитет в автомобил със средна големина.
Това е горе долу всичко, което знаем за тази нова технология в момента, но компанията твърди, че цели да я доведе до масово производство в собствената си фабрика”OneGiga”, до 2022г. Те планират да построят и завод в Шенжен, Китай и ще се стремят към капацитет от 1 до 10 GWh годишно.
Сравнително лесно е да направиш батерия, която да е на добра цена, да се зарежда бързо или да има висока енергийна плътност, но не е никак лесно да комбинираш всички това на едно място.
Все пак е чудесно да виждаме, че все повече и повече компании търсят решение и като се има предвид, че Daimler вече са в позицията на догонващи в този сегмент, подобно решение би променило коренно развитието на електрическата мобилност, ако технологията се окаже наистина приложима.
{youtube}ZkMMxmPfWVA{/youtube}
Comments (9)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)
900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!;)