Студентският Storm електрически мотор пристига в България на 18 август
В този блог: Епична обиколка на света със собствен електро мотоциклет стартираха холандски студенти.
След 2 години подготовка, моментът най-накрая настъпи – 23 студенти от Технологичния университет на Айндховен стартираха едно супер предизвикателство – на 14 август екипът потегли на 80-дневна обиколка на света със собствено разработен електрически мотоциклет – STORM…
По време на пътуването батериите ще се зареждат само от местни електро мрежи, за да демонстрират възможностите на електрическата мобилност.
Идеята
Екипът си е поставил амбициозната цел да обиколи света за 80 дена с електрическия мотоциклет. За да демонстрира на хората от цял свят удобството на електрическата мобилност, STORM Wave ще се зарежда само с ток от съществуващата мрежа. Това начинание е абсолютното доказателство за концепцията и на самата машина, и на електрическата мобилност като цяло. Екипът го описва така:
“Като предоставяме възможност на хора и организации да презареждат нашите батерии, ние споделяме изживяването от електрическата мобилност със света. Всички участници заедно формират STORM GRID: световна мрежа от места за зареждане”.
Техническите данни на е-мотоциклета
- Ускорение (0-100 км/ч) – 5.0 секунди;
- Макс. скорост – 160 км/ч;
- Пробег – 380 км;
- Дължина – 2170 мм;
- Колесна база – 1540 мм;
- Височина – 1480 мм;
- Ширина – 760 мм;
- Тегло (За път) – 340 кг;
- Тегло (Празен) – 160 кг.
Маршрутът
STORM World Tour покрива 26 хиляди километра по земя. Младежите ще управляват своя електрически мотоциклет през Европа, централна Азия и Китай, до пристанището на Шанхай. След транспорта през океана, обиколката продължава през САЩ, преди да завърши обратно в Айндховен.
В България
Маршрутът на електро байка минава и през България. Официални партньори на инициативата за нашата страна са Световният алианс за децентрализирана енергетика (WADE) и Търговско-промишлената палата – Стара Загора, с две събития, в София и Стара Загора на 18 август.
Ето и линкове към двете събития във фейсбук, предоставени от Катя Дянкова, на която благодарим за инфото:
- На 18 август 2016 г. в 10:00 в София Тех Парк, гр. София – https://goo.gl/XEmjBr
- На 18 август 2016 г. в 14:00 пред Общината, гр. Стара Загора – https://goo.gl/PjdnBN
Наистина супер начинание (виж подробности на сайта на STORM) и е чудесно, че минава през България. Поздравления за студентите и успех по пътя и в света на електрическата мобилност.
Ето и видео, а обиколката може да се следи в реално време на тази страница:
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути
Още малко интересни данни:
Мотор – 35kW ном. мощност / 70kW пикова
Ускорение – 120Nm номинално / 240Nm пиково
Батерии – Li-Ion с 18650 елементи (като Тесла)
Кпацитет – 28.5 kWh / 14.25 kWh (при състезание)
Време за смяна – 7 минути
Време за зареждане – 8 часа
Бързо зареждане (0-80%) – 38 минути