Дали няма да зарежа набързо табуна, ако ме резнат така?

taksi-zamursiavane-elektromobili

Дали няма да зарежа набързо табуна, ако ме резнат така?

taksi-zamursiavane-elektromobili

Бонус за електромобил или солена такса за замърсяващ автомобил ли предпочиташ?
В този блог: Супер тесла за димящите и сочен бонус за “зелените” коли!

Точно преди да започна този блог прочетох в нета, че има предложение да отпадне отстъпката за 50% намаление на данъка за коли до 100 к.с. с катализатор. Защото не можело да се установи кои имат и на кои, да си го кажем по-нашенски, е избушен, че скъпо… И ми идва точно по темата – солените такси за замърсяващи коли… не у нас (но дано скоро също)!

Във Франция  по този въпрос има и “под черта” и “над черта”. Отдолу отиват всички коли с над 131 гр/км CO2, а “над повърхността” са возилата с по-малко емисии. От 2014-та се предлагат още по-високи такси за замърсяване и доста прилични бонуси за върха на скалата – електромобилите. Ето набързо да се ориентираш:

Бонус за електромобили и хибриди за 2014

  • Електромобили – € 7,000 субсидия (макс. 25% от стойността);
  • Хибриди – € 4,000.

Бонус за “зелени” коли за 2014

  • МПС под 50 гр/км – € 7,000;
  • МПС между 51 и 60 г/км – € 4,500;
  • МПС между 61 и 90 г/км – € 550;
  • МПС между 91 и 105 г/км – € 200.

Малко кофти са го направили французите с този огромен скок от 61 грама нагоре, но това пък показва ясно накъде бият…

И сега – порезвацията:

Такси за замърсяващи коли за 2014

  • МПС между 131 и 135 г/км – € 150;
  • МПС между 136 и 140 г/км – € 250 (+ € 150);
  • МПС между 141 и 145 г/км – € 500 (+ € 200);
  • МПС между 146 и 150 г/км – € 900 (+ € 500);
  • МПС между 151 и 155 г/км – € 1,600 (+ € 600);
  • МПС между 156 и 175 г/км – € 2,200 (+ € 700);
  • МПС между 176 и 180 г/км – € 3,000 (+ € 1,000);
  • МПС между 181 и 185 г/км – € 3,600 (+ € 1,000);
  • МПС между 186 и 190 г/км – € 4,000 (+ € 1,000);
  • МПС между 191 и 200 г/км – € 6,500 (+ € 1,500).

Че не е станало още в България, ясно, но ако стане дали ще зарежда табуна?

  • Да, защото класиката, дето я карам не е влиза дори в последната графа отгоре. Ой!
  • Не – защото може просто да сменя “тревата” (викай му конверсия).

Кончетата са си ОК. Кой отказва повече? Ама мръсните излизат мноооого скъпо, ядат мръсна трева и после пръцкат та знае ли се. Затова просто им трябва по-чиста. Иначе, оправдавам се пред себе си с това, че още няма внос на електромобили в България, дето да ми отговарят на нуждите. Не говоря за пробег. Това обаче скоро ще се промени и тогава старият Benz ще отиде във временна пенсия. Докато му дойде време за “операция електрификация” Laughing. Така хем може да си запазя табуна (или част от него), хем няма да яде мръсна трева, хем аз няма да се разоря и да мърся наоколо.

Признавам си, че съм за по-високите данъци за замърсяване. Но както жена ми справедливо отбеляза – “трябва да има и стимули”. Затова ми изглежда, че са си го направили добре във Франция – демотивират те за мръсното, но ти дават реципрочен стимул за по-чистото. Ето така действаме активно да стане и у нас. Защото е хубаво, а с хубавото свикваме много бързо, нали?

[С инфо от: TechVehi]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *